onsdag 17 mars 2010

Skinkan i saltet


Igår stod det i min spåkula på Facebook att det handlar om skor idag, ngn med tfn från jobbet skulle höra av sig och så snödroppar. Visst jag fick snyggaste stövlar av A, min arbetskamrat. Självklart ringde andra arb.kamrater men var sjutton är snödropparna? Hur svårt kan det vara att ha tre rätt? Nåja nu ligger skinkan i saltlake, precis i tid för att kunna bli färdig till påsk. Undrar om jag ska ta ner julgardinerna? Förtydligande; min skinka ligger inte i salt. Det är en liten stackars gris som fått lämna sin.

7 kommentarer:

Veronica sa...

Du, är knäpp. Har jag sagt det förut? *fniss*

Men stövlarna är skitsnygga! :-D

Mofsan sa...

Nu kan du ju lika bra behålla gardinerna uppe, det är strax jul.Varför överanstränga sig liksom?

Fru Venus sa...

Nä, ta ner julgardinerna, snart kommer påskliljorna och de matchar inte riktigt varandra ;-)

Anonym sa...

Tur att du förtydligade dig där på slutet. Blev nästan lite orolig... ;)

Singelmamman sa...

Veronica: Va hur tänker du nu? Knäpp..? *skakar på huvudet*

Mofsan: Ligger en hel del i det sättet att tänka.

Fru Venus: Är det så? Hm, nu blir det jobbigt.

Aprillan: Jag förstod det, ja inte att just skulle bli orolig men..

MissC sa...

Snygga!!
Ser ut som Timberlands.. Jag har ett par i brunt.
Om det är Timberlands.. Har jag ett litet tips som jag tycker är snyggt. Att sätta den lilla "remmen" bak.

Ha en skön kväll.

Singelmamman sa...

MissC: Det är Timberlands. De är grå. Tack för tipset då kan jag alternera.