måndag 29 mars 2010

Hur är det?

Jo tack riktigt bra, med mig. Satt hemma och jobbade på förmiddagen, fick som vanligt mycket gjort. Och av bara farten fick jag ännu mer gjort när jag kom till jobbet vid lunch. Du vet som när du springer eller cyklar nerför en brant backe och när det planar ut fortfarande har en massa fart kvar. Så har min dag hittills varit.

Jag hann också handla till kära vännens dotter som bor nära mig, hon den stackaren har varit magsjuk i över en vecka. I helgen var hon på sjukhuset och fick dropp och en massa prover togs. Svar kommer så småningom. Hon är normalt liten och nätt, som vi lite tyngre och större säger. Men nu såg hon ut som en fågelunge, helt otroligt mager, stackare och yr av näringsbrist. Jag håller tummarna att hon får behålla det lilla hon lyckas få i sig.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Då har du haft en produktiv och effektiv dag med andra ord!
Stackars lilla barn, håller alla tummar som finns att hon får i sig lite näring :D

Singelmamman sa...

Gafflan: Ja, verkligen, på båda delarna.

nillas liv på pinnen sa...

Såna där arbetsdagar har jag aldrig. Är det mig det är fel på?

Låter nästan som att tösen borde in på sjukhus igen. En vecka utan mat och dryck är inte att leka med.

Maj Korner sa...

Bara man inte sjunger i nedförsbacken för då får man flugor i munnen.

Singelmamman sa...

Nilla: Aldrig mig heller, utom idag. Så jag gick hem tidigt och drack ett glas vin istället.

Marj: Helt rätt; och inte är det så himla mycket mat på såna flugor heller.