torsdag 4 mars 2010

Kompis med Thåströms brorsa

Mannen jag träffade idag var som ett litet barn på julafton. Att få komma till sina barndomstrakter, där han inte varit sen 70-talet. Och vi möts på hans gamla skolgård, nu bostadshus. Vi kör barndomsvägen till centrum och han berättar och pekar att "där bodde Thåström, och där bodde vi. Jag var kompis med Thåströms brorsa* och hans syrra hade jag gärna velat vara mer med. Men en puss i lärarrummet innan vi tog studenten blev det i alla fall".

Han köpte min bil utan att pruta, utan att få se den och till råga på allt gav jag honom fel sommardäck. Men när jag ringde och bad om ursäkt för det sa han bara, "äh det är lugnt, jag ringer när det börjar töa och det är dags för byte. Ha det gott".

Himla trevlig människa.

*lustigt egentligen att skriva om någons brorsa som väl också hette Thåström...

7 kommentarer:

Agneta sa...

Härligt med trevliga människor! Och skönt att bli av med bilen.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Så skönt! Och framförallt mer pengar i plånboken varje månad.

M. sa...

Hahaha! Thåströms brorsa... Ja, den var bra :D

Fru Venus sa...

Nåt på G med den trevliga mannen? ;-)

Singelmamman sa...

M: Eller hur!

Fru Venus: Jag har inga som helst åldersnojor. Men. Nä han var bara trevlig att prata med, fel, lyssna på och 20 år äldre.

Veronica sa...

Coolt, du blev av med den så där bara! Bra gjort! *glad*

Singelmamman sa...

Yasha: Tack! Jag är också glad, men lite deppig, konstigt nog. Men visst är det fantastiskt, slippa pruta och tjafsa.