tisdag 9 mars 2010

Dagens Nyheter

För drygt två veckor sedan sa jag ok till att prenumerera på DN i ett halvår. Jag tycker det är viktigt att ha en tidning så att mina tonåringar läser den. Och jag naturligtvis. Men det kom inte någon tidning, och veckorna gick... Så igår, nä det kom inte någon tidning igår, men det kom en räkning! Tur för DN att jag kom hem efter deras öppettider. Idag kom en tidning. Men nu har jag ångrat mig, jag vill inte ha någon tidning.

Nu är jag kluven, ska jag ha eller ska jag inte ha en morgontidning, vad tycker du?

7 kommentarer:

Ewa sa...

Jag tycker personligen att det är ganska onödigt. Tidningen kan man läsa på nätet och ofta kanske även på jobbet. Tidningen man får hem känns bara som en miljö-ovänlighet och dessutom en massa papper att bära till pappersåtervinningen.

Ett problem som kvarstår är kanske hur du ska få dina tonåringar att läsa tidningen om den inte finns i pappersformat, men där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

nillas liv på pinnen sa...

Jag vill gärna ha en morgontidning att bläddra i på morgonen när jag äter frukost men DN är ju så omfattande att man blir stressad nästan.
Kan man inte helgprenumerera på DN? Det är ju egentligen bara då man har tid att läsa den.

Gafflan sa...

Vi har tidning i from av lokaltidnig. Sträcker sig över Bohuslän och Dalsland. Övriga rikstäckande tidningar läser jag på nätet.

Petra sa...

Jag är tidningsgalen, så jag har lokala, regionala och centrala tidningar fördelade över veckans dagar och jag älskar prasslet!

Nättidningar är för mig ett komplement, ett bra sådant men ändå.

Singelmamman sa...

Ewa: Det är just det, och om jag drar fram datorn till dem på morgonen så läser de nog ngt annat.

Nilla: Kostnadsmässigt är det nästan ingen skillnad. Så helgprenumeration lönar sig inte.

Gafflan: För mig är DN eller SvD lokaltidning.

Petra: Själv är jag inte någon tidningsfreak. Usch vad svårt det blir.

Realisten sa...

Klart du ska ha! Jag älskar tidningar. Men det kanske inte är ett oväntat svar från en som har jobbat på morgontidning och som nu är redaktör för en blaska.

Singelmamman sa...

Realisten: Ja det var helt otippat!
*förvånad*
Vi får se, kommer DN imorgon igen så kanske jag ger dem en chans...