måndag 8 februari 2010

Värsta frågan

Har drabbats av exsistensiella grubblerier. Svåra frågor som vid lunchdiskussionen idag inte fick några svar:
Nu när så gott som alla telefonautomater är borta, var byter då Stålmannen om?
Hur ska jag bete mig om jag vill slänga på luren av ilska? Med Skype och dagens mobiltelefoner är det ju omöjligt.
Tjyvringer ungdomar nu för tiden eller är det bara lurendrejerier via FB och MSN?

Dessa frågor och några till har nu gjort mig alldeles slut, tänk då in min redan till utmattningen befintliga trötthet. Snälla du hjälp Singelmamman med svar!

8 kommentarer:

Agneta sa...

Det är därför de sparar en del riktigt gamla telefonkiosker. Står det inte en vid Mose Backe torg? En står väl i Trosa vill jag minnas.

Jag har kvar en vanlig telefon hemma - gissa varför?!

Sen vet jag inte mer.

segsliten sa...

Om stålmannen har följt med lite i utvecklingen (skypar han?)så kanske ett vanligt internetcafé duger.

Att slänga på luren genom ett litet knapptryck har absolut inte samma charm som en riktig lursmäll. Detta kan ju i och för sig ordnas upp då man kan slänga hela telefonhelv...et i golvet istället. Det kanske till och med är ännu mer befriande ... ingen telefon, ingen telefonlista och timkalendern med alla inplanerade möten för det kommande året i en liten trasig kretskortshög på
golvet.
Att slänga på luren när man skypar är nog ingen höjdare ... det kan få oanade följder och bli en väldigt dyr historia.

Tjuvringning? Guuuud så kul vi hade! Jag antar att ungdomar nuförtiden tycker att sånt är löjligt, om det nu ens är möjligt. För vem vet vad nummerpresentatörer kan ställa till med?
Kram ☺

Singelmamman sa...

Stort o smått: Men medge att det ställer till problem!

Singelmamman sa...

Segsliten: Det är nog dit jag vill komma, ungdomar idag, har de så himla kul? Det var nog bättre förr, ju förr desto bättre. :-)

M sa...

to bad för dagens ungdomar om de missar heta linjen!!! det var grejer det, inte tråkigt!!! =)

Singelmamman sa...

Mona: Fast när jag tänker efter, dagens ungdom har fejsboken, msn, mobiler, och spotify...

Realisten sa...

Jag är för matt för att svara. Om jag inte var så matt skulle jag naturligtvis lägga fram världens mest briljanta svar. Men en sak kan jag säga: Stuvade morötter går inte att äta.

Singelmamman sa...

Realisten: Va!? Har jag skrivit om stuvade morötter? *förvirrad igen* Hur som helst, klart att du kommit med världens mest briljanta svar om du orkat. Men jo, stuvade morötter är så gott. Och jag åt det idag.