måndag 15 februari 2010

Här sitter jag

Ser ut genom fönstret. Varför skriver jag så? Vad skulle jag annars se ut genom, väggen? Ja det där var en parantes. Min utsikt från fönstret är en bakgård, osedvanligt grå och ful. Speciellt idag.
Jag själv däremot! Jag strålar, nyklippt och snygg frisyr, nya jeans, snygg kavaj och supersnygga, svarta, fådda stövlar. Med snygg klack. Jag är faktiskt ganska oemotståndlig idag. På utsidan. Mitt inre har drabbats av ett oväder, cykloner, jordbävningar och drivis slåss om utrymmet. Men ikväll hoppas jag att det stillat sig, då kommer tonåringarna hem igen.

10 kommentarer:

M sa...

jo usch det är verkligen jätte hemskt. det går inte föreställa sig vad de går igenom... vad de gått igenom... vad det har framför sig...

Realisten sa...

Just det där med att vara tvungen att vara trevlig är riktigt ansträngande :).

Singelmamman sa...

Mona: Förmodar att du tänker på mitt föregående inlägg. Det är så tragiskt.

Realisten: Ja du och jag vi vet väl hur det är med saker som inte är en naturlig del av oss..

Suzan sa...

Här kommer en stor stor stor KRAM!!!!

nillas liv på pinnen sa...

Snygg inne, snygg ute!
Är jag helt övertygad om.

Singelmamman sa...

Suzan! TACK! Och skickar genast en kram och försiktig klapp på örat för att krya på dig!

Nilla: Fast inte alla dagark. Kanske. Men tack för att du tror. Blir ju kul att se i verkligheten... :-)

Madlar sa...

Även om insidan är skrutt kan det vara skönt att ytan, spaklet, fasaden är under kontroll. Räcker att koncentrera sig på en sak i taget.

Singelmamman sa...

Madlar: Ja absolut!

Veronica sa...

Du, det strålar ju ända bort till norra slumområdet! Om dig alltså! Snyggo, helt säkert!

Men... mullret... det där avlägsna. Är det vulkanutbrott på gång? *flin*

Let it out! Somewhere!

(och vill du buzza får du nog ta och skicka din mailadress till yasha@bredband.net)

Singelmamman sa...

Yasha: Smickrare där! Och nu har vulkanen tystnat. Till nästa gång. Jag mejlar dig.