söndag 21 februari 2010

sol och snö

Jag fick skotta fram bilen själv, det tog sina modiga två timmar. På köpet hann jag hjälpa en stackars norrländska som trodde att hon skulle kunna hoppa med sin lilla fiat över tvåmeters vallen. Men icke, med min spade, ett bogserrep och en kille på väg till hockeyträningen lyckades vi få loss hennes bil. Och sen f ortsatte jag att skotta ut min bil. Fan ta gatukontoret om de har plogat in min bil imorgon igen!

Min belöning har kommit; träningsvärk från hela helvetet! Och jag somt ville ha vin och tänkte locka med tonåringarna på efterrätt på lokala puben. Orkar ta mig tusan inte ens röra fingrarna för att skriva. Och nu hojtar dottern att jag ska hjälpa henne med hennes hårblekning. Det kommer bli min död, var så säker.

6 kommentarer:

Madlar sa...

Tack o lov har jag min bil i garage, fasar för morgondagens färd hem från jobbet med varning om ännu mer snö.

Singelmamman sa...

Madlar: jag kan alltid jobba hemifrån, det är skönt att veta!

Realisten sa...

Har de plogat in min bil i morgon igen skjuter jag mig själv. Jag har också träningsvärk.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag får nog nöja mig med att tänka onda tankar. Att röra mig, än mindre döda ngn, är helt otänkbart.

Fru Venus sa...

Är inte vissa söndagar helt underbara !? ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Alldeles underbara. Något säger mig dock att jag kommer uppskatta måndagen mer.