måndag 15 februari 2010

Något nåt gott

Det blev varsin liten idag. Vi tjuvstartar, det är ju inte förrän imorgon egentligen. Men själv är jag inte så förtjust i dem. Inte alls egentligen. Men en, varannat år är helt ok. Nu är det gjort. I övrigt har kvällen bjudit på allvarligt snack med båda tonåringarna. Nätmobbing har stått på dagordningen. Och rätt och fel, där de båda små...! tänkte lite fel eller helt enket inte tänkt alls. Och en Singelmamma som sa ifrån med besvikelsen i botten. Besviken över tonåringarnas sätt att handskas med det som de anser vara orättvisor. Bara för att själva göra samma sak som andra. Resultat av samtalet? En väldigt trevlig och rolig kväll så här långt. Och mer samtal, om allt, högt och lågt. Och deras egna besvikelser, speciellt den yngsta tonåringens besvikelse över sin pappa som inte alltid är där, mentalt.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tack för semmelpåminnelsen.
Annars hade jag nog glömt bort det. (Troligt, haha.)
Prat är en underskattad aktivitet, speciellt prat med tonåringar!

Singelmamman sa...

Nilla: Sicken tur att jag påminde dig! :-) Ja, jag är stor beundrare av prat. I alla former, men verkligen med tonåringarna.

Realisten sa...

Är det möjligt att inte vara förtjust i semlor?

Singelmamman sa...

Realisten: Fast jag gillar Ture Sventon.