tisdag 9 februari 2010

Båda delarna lika omöjligt

Tog morgontidningen som låg på hallmattan och läste den på toan. Det är ngt fel med den, men jag kan inte komma på vad. Inte förrän jag upptäcker att de har glömt sporten! Vafalls! Då inser jag att jag har fått fel morgontidning. Inte någon bra start på den här morgonen kan jag säga. Jag är uppe, bara för att jag vet att jag ska få stå och prata. En av mina favoritsysselsättningar. Men oavsett när jag går och lägger mig, så är jag trött när jag går upp. Jag får väl gå och lägga mig kl 18 ikväll om jag ska vara pigg i morgon.

6 kommentarer:

Singel i storstan sa...

På allvar, prova Rosenrot! Jag är mycket piggare nu när jag vaknar. Och jag är inte direkt känd för att va uppe och kvittra precis...

Veronica sa...

Koma. Finns inget mer att säga. Fast jag säger det igen.

Koma.

Agneta sa...

Det här är en skitmorgon, det är bara så. Hoppas det blir onsdag snart.

Singelmamman sa...

Singel: Rosenrot... låter vackert hur som helst.

Yasha: Koma, känner jag alltför väl igen.

Stort o smått: Kom igen nu! Det ska bli en bra dag... (oops, optimistkonsulten tog visst över)

Vita sa...

Jag somnade strax efter 22 igår men det hjälpte föga - trött som en liten tröttmössa imorse. Jag blev inte ett dugg gladare av att pendeln var ett par minuter sen så att jag hann utan att behöva springa ens. I grunden pessimist kanske? Men lägg dig du 18.00 drick ett par glas bubbel innan så kanske det blir roligare

Singelmamman sa...

Vita: Lite bubbel måste det nog bli. Idag lite piggare i alla fall. Men senast 22, ca, hoppas jag... lägger jag mig idag. Och i mina ögon verkar du vara optimist som kommer "i tid" till en försenad pendel. :-)