måndag 8 augusti 2011

Mindre än fem minuter

Vi hann inte ens hem så var tonårssonen lika försvunnen som min senaste avlöning. Fem minuter senare även tonårsdottern. De kommer hem ikväll, säger de, hoppas att det stämmer också. Vi ska ut med SJ imorgon. Blir ju lite tveksam när jag läser hur Kärringen haft det i sommar med SJ. Men för min del har kontakten med det företaget börjat ganska bra. Jag har bokat tur- och returbiljetter tisdag och onsdag för mig, tonåringarna och sonens flickvän. På grund av sommarlättja i huvudet så blev det naturligtvis fel, så jag fick ringa och ändra. Och det funkade att ändra trots att jag köpt biljetter som inte gick att boka om. Så just nu; Singelmamman - SJ 1-0.

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Satte på tv:n och gissa vem som är där......Tomas Ledin.....jag kom omedelbart att tänka på dig......Kramar

Fru Venus sa...

Köpte du inte sjåklaa??

Tant Grön sa...

Ska hålla tummarna för er!

Sus sa...

SGS-bussen kan man alltid lita på annars. 130 kr per person, enkel resa.

Snäckskalsdalen. sa...

Kommentar ang SJ: jag vet att du är en osedvanligt bra förhandlare, tänker P-plats helg osv i maj! Kramar

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Jag tänker på dig fast jag inte lyssnar på TL. Kram!

Fru Venus: Inte jag.

Tant Grön: Tack, kan verkligen behövas.

Sus: Funkade inte med tiderna.

SnäckskalsAgneta: Hehehe! Visst kan jag förhandla. Hoppas nu bara tågen går som på räls.