tisdag 14 april 2009

Och så var det månd.. f´låt tisdag igen

Det betyder att jag går runt och tror att det är måndag, och känner mig sån också. Lite smådeppig, gillar inte måndagar alls. Ett av skälen är att mina kids byter den dagen, så nu är det deras pappa som får glädjen att ha dem en hel vecka. Men idag är det alltså tisdag. Ska försöka få in det i huvudet.

I kväll ska jag träna och få en så kallad motionsutredning. Tror att det betyder att jag ska väga mig, svara på frågor om mina motionsvanor och matvanor. Bereder mig på all slags förnedring i form av "du borde..." "kanske du kan träna lite mer..." "att äta...inte så bra". Och så vidare.
Precis det jag behöver idag för att må bra. Tror inte det.

3 kommentarer:

mockapocka sa...

Vem är det som tar sig friheten att göra en sk motionsutredning på dig då? Kan man inte hoppa över den? Låter sådär kul.

Singelmamman sa...

Hi hi, det är helt frivilligt. och som den självplågare jag är så har jag sagt ok. Det var precis lika illa som jag trodde... :-(

nillas liv på pinnen sa...

Låter synnerligen obehagligt!