lördag 25 april 2009

Medalj

Ska jag ha! Jag har lyckats deklarera via nätet. Ja att deklarera via nätet är inte det svåra, själva deklarerandet är galet svårt. Vilket språk det är. Suck. Har ju sålt lägenhet förra året, och köpt ny och uppskov finns sedan gammalt och vinst har jag gjort och... Eländes, elände. Jag som trodde jag skulle få en fin slant tillbaka.

Visst jag får lite, men här har vi verkligen betoning på lite... *hänger med huvudet och är ledsen*

Nä, nu struntar jag i det, jag har gjort min plikt och pengar kommer lagom till att betala Italienresan. Så jag tänker framåt istället och åker till barnens morföräldrar för att se hur mormors blommor ska vattnas medan de själva (mormor o morfar alltså) är i Tyskland. Skratta du, men jag lovar dig, det är en hel vetenskap det där blomvattnandet.

2 kommentarer:

Stort och smått sa...

Allt som har med deklaration att göra är tråkigt. Urtråkigt. Tråkigt, tråkigare, tråkigast!

Försäkringskassan ska vi inte heller tala om. Svintrist.

Alla vuxengrejer är tråkiga....

Singelmamman sa...

Stort och smått: Usch ja, och jag misstänker att alla andra är så mycket bättre på det än jag. Men kanske vi slipper det i framtiden.