tisdag 7 april 2009

Bileländet del 37

"Hej det är M från verkstaden. Du. Vi är konfunderade här, det är inte fel på startmotorn."
- Nähä? (Jag)
"Nä du förstår, vi har felsökt och det funkar hur bra som helst".
- Kanske det kan vara så att en säkring har gått och dragit ur batteriet (jag)
"ja det är så konstigt, vi förstår inte, den startar hur bra som helst"
- Hm. (jag)
"Tystnad"
- Kan det vara så att det hänger ihop med att klockan, radion och lampor har slutat fungera, och det i sin tur har påverkat batteriet på något sätt? (jag)
"Ja vi måste kolla om det är något annat"
- kanske... (jag)
"Det kan ju vara så att något har dragit ur batteriet"
- Äh hm jo.. (jag)
"Vi får felsöka igen och ringer dig imorgon igen, blir det bra?"

Men de är så otroligt snälla och trevliga på verkstan så det är ok. Men det är jag som ska ha betalt för jobbet.

2 kommentarer:

Mofs..helt enkelt sa...

Hua det är ett aber det där med bilen. jag känner mig helt lost när det gäller det lilla odjuret. Eftersom jag också lever som singel så har jag ju ingen karl och är helt utlämnad till verkstan. *bläää* Nu håller jag på att jaga sommardäck*sucka*
Ha en bäst dag
(jag lade till dig i min länklista, på återskrivandes)

Singelmamman sa...

Hej! Trevligt att råkas. Jag hatar att inte kunna själv. Och hade jag varit bilintresserad hade jag själv kunnat byta det där eländiga batteriet och säkringen. Jag visste (nåja gissade) att det var orsaken.

(och jag har lagt till dig!)