måndag 13 april 2009

If you seen påsken you seen allt

Och så har även dessa dagar flytt. Sitter och äter upp de sista bitarna av cheescake som var kvar, likaså med den vita glöggen som stått kallt i kylen. Passar ypperligt ihop. Tänkte att jag skulle berätta om denna så omskrivna cheescake. Den är sval (naturligtvis, den har ju stått i frysen, da!) friskt syrligt och samtidigt åt det söta hållet. Smälter lent på tungan och pepparkakssmulet (japp ett nytt ord att få in i SAOL*) ger den både en lite krispighet och kryddighet. Receptet kommer vilken dag som helst då jag inte är mör i huvudet och trög av allt för mycket gott.

För att summera helgen, som du redan vet att jag inte är så bra på. Kanonhelg! Nog med förslag.
Önskar dig en fortsatt trevlig afton. Själv ska jag dra mig, sakta, tillbaka till de bakre delarna av huset... Sovrummet, och hoppas att drömmarna inte spelar mig alltför stora spratt i natt. Gångna natten tillbringade jag tillsammans med Kronprinsessan och hennes Daniel på något kalas. De hade dessutom tagit med sig sin flodhäst! och den bestämde sig för att den behövde lätta på trycket i vardagsrummet.
Undrar vad mina drömmar egentligen vill säga mig?
Och till mina tonåringar som nu gått till sin fader: ÅH vad jag längtar redan. Puss.

*Svenska Akademiens Ordlista

3 kommentarer:

Sussie sa...

Det där receptet ser jag fram emot!
Själv tillbringade jag natten flyende från björnar *ryser*

Mofs..helt enkelt sa...

Hoppas att du sovit gott.
Ja innan vi vet av är det midsommar och sedan sitter vi där och sliter vårat hår inför allt som bör göras till jul ;)
Positivt tänkande, näe inte mycket.

Ha en bäst dag

Singelmamman sa...

Välkommen Sussie! Recept kommer inom kort, promise. Jag lägger till dig i min blogglista, hoppas det är ok.

Kära mofs, du skrämmer mig med dina tidiga morgnar! Lär mig din hemlighet så att jag ibland i alla fall kan komma upp innan grannen vaknat av mina väckarklockor.
Önskar även dig den bästa av dagar!