fredag 20 augusti 2010

Telefonen ringer

- Singelmamman.
- Ja hej! Singelmamman. Jag söker ehum Singelmamman, är det du?
Fem sekunder går *tystnad*
- Hej, ja det är Singelmamman.
- Hej! Vad bra! Petter Pettersson. Jo jag vill börja med att säga att jag inte ska sälja något till dig. Bra va?
- Ehum, jaha?
- Ja, som jag sa, jag ska inte sälja något till dig men eftersom du är en sån trogen kund på bla, bla, bla, bla, butiken så har vi nu ett erbjudande på bla, bla, bla, och som bla, bla, bla är helt otroligt och jag lovar att vi kommer att kunna ge dig bla, bla, bla, bla. Oavsett hur det är nu. Låter det bra?
- Tack men jag är inte intresserad. *på väg att lägga på luren*
- Inte? Men har du tänkt på att...
*Singelmamman avbryter*
- Jag sa att jag inte är intresserad!
- Så du vill int...
- Jag sa nej tack! Jag är inte intresserad av vare sig snabbare bredband, bredare bredband, rakare bredband, kortare bredband, fiskleveroljekapslar, ginsengkapslar, olivkapslar, rymdkapslar, bokprenumeration, tidningsprenumeration, matprenumeration, strumpprenumeration, trosprenumeration eller godisprenumeration och jag lider inte av vare sig sneda tår, sned rygg eller sned lugg. Och nej, jag vill inte skänka pengar varje månad till rädda barnen, det är verkligen inte jag som har skrämt dem.
- Men om...
- Adjö.

13 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Haha, jag ska anteckna och ha den där repliken vid telefon nästa gång någon rínger! =)

Agneta sa...

Hahahaha! Jag ska också ha den till hands. Dessvärre har jag hemligt nr så inte många ringer mig.
Bara Göteborgsposten, när de vill värva mig som prenumerant igen, men de har vett att tacka för sig när jag säger Nej Tack.

Singelmamman sa...

Nilla och Stort o smått: Bra att ha, för många försäljare förstår inte ordet nej.

Fru Venus sa...

*asg* Jag tror att hans fredagsmys fick ett hastigt slut! :-)

Maj Korner sa...

Haha, det där är ju värre än det jag brukar häva ur mig! Heja Singelmamman!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Hoppas det.

Maj: Tackar och ibland måste man ryta ifrån.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Varför kommer man inte på allt det där braiga snacket när det gäller? Man står där som ett fån med luren i handen...

Singelmamman sa...

Ett stenkast: J ibland har man flyt. Men oftast är det hjärnsläpp.

S sa...

*s* och vilken bra kommentar, den där sista ska jag ta ocj lägga in i minnet! ;)
Själv brukar jag säga "har ingen dator", men det funkar ju såklart bara på de som vill sälja internet.

Singelmamman sa...

Stina: Äh du kan väl hävda att du inte har en dator oavsett vad de vill sälja. Om inte annat för att förvirra försäljarna!

Selma sa...

Det är märkligt hur det kan envisas.

E sa...

Haha, så vi är fler som pratar omkull dom stackarna! Jag gillar särskilt att svara. - Jag skickar röksignaler för det mesta! när jag blir antastad av telefonförsäljare på stan som frågar vilka jag ringer med :0) Tack för ett gott skratt en söndagsmorgon på jobbet!

Realisten sa...

Jag är ändå mest imponerad av att det bara tog fem sekunder tills du kom på att du är Singelmamman.