torsdag 19 augusti 2010

Inte utan att snörvla lite

För 16 år sedan kl 12 tog jag och barnens far en promenad till BB. Ja vi gick till BB för det var bara en rutinkontroll. Två veckor över tiden. In och ultraljud och konstatera, inte jag, jag såg inte något för magen var i vägen, barnmorskan konstaterade att: "Ops! en törstig liten krabat, ingen fostervatten kvar! Vi får lov att sätta igång födandet". Jasså, tänkte jag, och satte mig i en varm och skön dusch. Efter jag fått lavemang. Extra skönt en sån stund.
Klockan 15 kom första värken, kl 17 kom epidural och kl 18 gick barnens far och tittade på nyheterna.
Kl 19.30 kom världens bästa son till världen! Kl 19.32 kom fostervattnet som en fors över barnmorskan och halva golvet! Lilleman hade legat som en kork så jag missade helt det skojiga "Oj-nu-gick-vattnet-paniken".
Kl 19.33 försvann barnens far, en barnmorska/sjuksyster, en lilleman. Inte något jag märkte, hade fullt upp med att bli av med moderkakan. (Tänker alltid på någon rymdfilm när jag hör ordet moderkaka, men misstänker att jag förväxlar det med moderskepp)
Kl 20.00 var de tillbaka, lilleman hade magpumpats, räddats från navelsträng runt halsen och fått syrgas.

GRATTIS ALLRA BÄSTA S! Jag älskar dig.

Värdelöst vetande: För 16 år sedan tog Sverige brons i fotbollsVM. För 16 år sedan var det lika varmt som i år.

12 kommentarer:

Sus sa...

=,o)
För 16 år sedan väntade jag Minstingen. Jag jobbade i ett bageri hela jävla sommaren medan andra var uppe på nätterna och drack öl under detta VM.

Moderkaka och rymdskepp? Haha, dagens första skratt!

Agneta sa...

Grattis till er båda!
Och självklart borde man som mamma få en ledig dag, när ens barn fyller år.

Veronica sa...

Min mamma sade alltid att det borde vara mamman som firades på barnens födelsedagar, det är ju hon som gjort allt jobbet. Jag behöver nog inte säga att jag är övertygad om att hon menade allvar... *muttrar*

På sätt och vis har hon rätt, men det beror ganska mycket på hur man säger det.

Grattis Singelmammans stora! *krama*

Fru Venus sa...

Tur att du inte försökte klämma ur dig ett moderskepp *asg* Krama om S och gratulera ordentligt när han kommer hem från skolan :-) Kram även till dig!

Singelmamman sa...

Sus: Jävligt varmt var det och alla andra festade. Men jag fick min bästa fest när S kom! Övertygad om att du kände likadant när minstingen föddes. :-)

Stort o smått: Jag ska gratta sonen. Och gå tidigare idag. (kom visserligen senare men...)

Veronica: Beror helt o hållet på hur man säger. Jag tänker att jag vill kunna vara hemma och fixa och göra fint till S kommer hem. Kram

Fru Venus: Tycker nog det räckte gott och väl med moderkakan. Jag ska krama S extra från dig! Kram tillbaka.

Suzan sa...

GRATTIS!!!!! För 16 år sedan samlade jag på spindlar och hade under sängen i mitt rum ;)

Singelmamman sa...

Suzan: *ryser* Fy för sjutton. Läskigt. Jag hoppas att du slutat med spindlar nu.

S sa...

För 16 år sen träffade jag sambon...

Grattis allra bästa S, Hoppas födelsedagen är god! :)

nillas liv på pinnen sa...

Åh, grattis till er båda!
Jag födde också barn den sommaren, i slutet av juli, så jag vet precis hur varmt det var...=)

Hanna Yr Panna sa...

Gratta från mig!

Singelmamman sa...

Stina: En bra anledning att fira!

Nilla: Svettigt som i år. Men bästa året!

Hanna: Jag grattar från dig!

Sus sa...

Den festen blir bara bättre och bättre =)