fredag 20 augusti 2010

Så går en dag i sänder

En vecka går inte alltid fort. Och tur är väl det ibland. Ser med lite blandade känslor fram emot helgen. Lördag kräftskiva i sommarstugan, kul! Söndag; bjuda mamma, styvpappa, storasyster, kära vän och ev någon till på lunch så de kan fira bästa 16-åringen. Ser jag verkligen inte  fram emot. Jippi, Inte! Och så kommer den helgen vara borta.

Men idag är det fredag, funderar på att inte laga mat ikväll. Bara ta vad som finns hemma. Få se; funkar fetaost, nektariner, druvor, varmkorv, köttbullar, ägg och gurka ihop? Japp om vi inte har så höga krav. Matlådan med nudlar och lövbiff (ja det blev lite lyxigt i veckan) tänkte jag att tonåringarna kan ta till lunch på lördag när jag åker till sommarstugan.

Trollar du också med maten ikväll? I så fall kan du väl dela med dig av ditt trolleritips.

13 kommentarer:

Sus sa...

Vi har kommit överrens om tacos. Hey liksom. Vi är svenskar, medelklass och det är fredag!

S sa...

Jag tror att vi kommer att trolla. Jag ska köpa hem lite vin, det känns viktigast! ;)

Fru Venus sa...

Köpte en box Esmeralda på båten i onsdags, de en bra början. Jag har tillgång till torsk hemma i frysen. Tänkte laga den i ugnen med lite grädde och charlottenlök, strö på lite knaperstekta kantareller och bacon + nypotatis. Vad tror du? ;-) Se till att ni alla har rum vid samma bord på söndag....

Realisten sa...

Som mathandikappad gissar jag att det inte finns något jag kan äta på en visfestival så jag får väl se om jag kan ragga upp en trollkarl då.

Singelmamman sa...

Sus: TAck! Jag glömde. Får se vad mina medelklass ungar säger om det!

Stina: Ja, självklart.

Fru Venus: Jag älskar torsk, tonåringarna inte. Men vinet ska jag fixa. Och hur många vi än blir ska vi sitta runt samma bord!

MatRealisten: En trollkarl som också kan ligga. Ja det blir nog bra.

Gafflan sa...

Jag handlade i går så idag blir det "chicken thai wook" och ris.

Singelmamman sa...

Gafflan: Mmmm. Kanske skulle vara ngt.

JCMAS sa...

Snacka om trolla, va.. Väninna har Seven Eleven butik. Frys går sönder. Mat ska kastas.

Min frys full. For free.

Trolleri.

Singelmamman sa...

JCMAS: Den enes bröd... fy så trist ändå. Men det var alltså inte bara korv i den frysen?

Ketchupmamman sa...

Min frys tom. Min soptunna full. Jävla trolleri. Känner mig som Seven Eleven.
Grattis till äldstingen. Vill han ha 8 hamburgare och ett kilo kassler?

JCMAS sa...

Inte bara korv. Men nästan bara köttbullar. Och pyttipanna.

Tur det bara är jag som är vegetarian i familjen.

Ja, trist trist att driva butik och bli av med mat för stora summor. :(

Om jag hade fått välja hade frysen inte gått sönder.Men tur att maten kunde tas om hand och iinte slängas i alla fall! Vi var några stycken med sopsäckar där...

Petra sa...

Hemmamatch för Månstads IF = fixad kvällsmat. De gör världens godaste hamburgare där nämligen och Lillemor i kioskens allra nybakaste och godaste kärleksmumskator till kaffet.

Fixtrix!

Singelmamman sa...

Ketchupmamman: Nytt begrepp, känna sig som Seven Eleven. Ja äldstingen hade gärna tagit alla hamburgare och kassler och...

JCMAS: Synd att du i ett sånt här fall är vegetarian. Men tur att ni kunde hjälpa till att rädda maten.

Petra: Hm, jag måste visst åka till Månstad.