måndag 16 augusti 2010

Om jag orkat

Igår avslutade jag och tonåringarna vår gemensamma semester med en traditionell ut-och-äta kväll. Mycket skratt och god mat. Dessförinnan hade vi äntligen fått se Bajen vinna en hemmamatch, den här gången mot Assyriska. Bra för Bajen.

Idag börjar äldsta tonåringen gymnasiet. Själv minns jag gymnasiet som en enda lång, vansinnigt trist transportsträcka mot, tja exakt vad minns jag inte. Men jag hoppas att min äldsta tycker det är bättre än så.

Yngsta börjar skolan på onsdag. Sen är det vardag igen, och jag slipper fundera på varenda måltid som ska fixas. Så befriande.

Idag ska jag inte göra mycket mer än att träna, och så har jag ett möte i kväll. Orutinerat att säga ja till det. Och förbannat trist. Tur att de jag ska träffa ändå är trevliga.

8 kommentarer:

Suzan sa...

trevliga människor är najs! :)

Fru Venus sa...

Önska tonåringarna lycka till! :-) Snart ses vi, hoppas jag!

Singelmamman sa...

Suzan: Trevliga människor är ett måste för att vi ska överleva! När ses vi?

Fru Venus: Jag önskade lycka till och avhöll mig från att pussa och krama... Imorgon ska jag säga att jag vill ha semester nästa vecka!

Gafflan sa...

Skolstart blir det inte här förrän den 25:e aug...å så skönt det ska bli med lite rutiner.

Selma sa...

Jag tyckte nog att högstadiet var absolut värst.

Singelmamman sa...

Gafflan: Rutiner är underbart. Ibland.

Selma: Än så länge tycker inte mina tonåringar att det är pest.

Realisten sa...

Jag har inte semester i dag, fråga mig inte varför men det känns inte helt skönt. :)

Singelmamman sa...

Realisten: Ha ha ha! Du är bara bäst. :-)