söndag 20 juni 2010

Koltrasten och jag

När jag går och lägger mig finns det få saker som kan störa min sömn. Mina barns andningar, om de hostar eller går upp ur sängen. Annars inget. Och nu går jag och koltrasten och lägger oss. Nä just det, inte koltrasten som just satt sig i trädet utanför! Jag lägger mig alltså med skönsången ljudande i öronen, tycker lite synd om den rackaren som måste vara vaken nu. Men störs inte alls av sången, tvärtom. Jag älskar koltrastar! Även när de sitter utanför mitt fönster. Imorgon ska jag mingla med den Italienska ambassadören och kolla VM-fotboll. Eller så kanske jag kan koncentrera mig på vinet och maten. Vi får se. Nu sova! God Natt!

7 kommentarer:

Suzan sa...

Reztart är the best!
Jag älskar dom, goda o håller blodsockerkurvan jämn = sockersug borta =)

Mofsan sa...

*hehe* För min del så har jag lärt mig att sova över allt esom jag har en man som snarkar värre än ett världskrig samt tonåringar som rasar in och ut ur huset med vänner mm. Att vi dessutom har midnattssol utanpå det dvs solen går aldrig ner nu, gör att jag blivit en mästare på att sova :)

Realisten sa...

Jag tittade. Och fördömde. Tänkte att du ville veta det...

Singelmamman sa...

Suzan: Bra, måste nog testa det ngn gång.

Mofsan: :-) Ja den där solen kan vara hemsk när den skiner hela tiden. Jag håller med dig, bättre att vänja sig med att sova oavsett ljus och ljud!

Realisten: *tummen upp* Jag vet att jag kan lita på dig, tänkte att du säkert gjorde det.



PS. Men attans så kära de är, *tårögd*

Maj Korner sa...

Vi gick och la oss samtidigt du och jag. Men till skillnade från dig har jag ingen skönsjungade koltrast utanför mig. Synd, skulle gärna haft det.

Men jag somnade inte förrän halvfyra. Dumt.

Säg inte "tanti baci" till ambassadören.

Singelmamman sa...

Maj: Jag tror koltrasten la sig också, den slutade i alla fall sjunga. Vad betyder tanti baci? Jag sa inte det, bara så du vet.

Anonym sa...

Många kyssar