tisdag 1 juni 2010

Din djävla lilla knöl!

Jag var ju hos doktorn igår, men han är ingen knöl. Däremot har jag en knöl, i vänstra bröstet. Och den lilla djäveln vill jag inte ha där. Det förstod snälla farbror doktorn, han sa att det nog bara är en liten fettknöl. Tur att jag gått ner så mycket i vikt annars hade jag nog trott att han menade mig... Men hur som, doktorn tyckte att det var bra att jag kom. Och jag förstod att jag var efterlängtad för han kommenterade att jag inte varit där på flera år. Han kanske rent av har saknat mig?

Och knölen då, jo den ska jag ta med till en bröstklinik, röntga och få punkterad på samma gång. Så blir jag av med den. Förhoppningsvis. Men fram till dess, det är klart att jag funderar, men som tur är fungerar det att förtränga oro och allt annat utom en fettknöl kommer vara en total överraskning.

17 kommentarer:

Mofsan sa...

Usch. Kram på dig.

Märta sa...

Men usch! Klart det är en fettknöl!

Fru Venus sa...

Fan. Det är säkert en fettknöl. En som som bara jävlas och luktar illa sen när de slurpar ut den. En fettknöl som bara oroar dig helt i onödan. Riktigt säkert. Tusen gäddhängskramar till dig. KRAM!

Singelmamman sa...

Mofsan: Kramar tillbaka!

Märta: Eller hur, klart att det är.

Fru Venus: Jag gäddhängskramar tillbaka! (ja jag har fortfarande gäddorna kvar.. :-(

Agneta sa...

Jag har också haft en knöl i mitt ena bröst. Som jag oroade mig över, och som jag gick och fick punkterad och utsugen... Ont gjorde det, men skönt var det att bli av med den.
Försök att inte oroa dig, lättare sagt än gjort.
Kram

Singelmamman sa...

Stort o smått: Det är så jag också vill tänka. Att alla tjejer, nåja nästan alla, råkar ut för det, sen är det inget mer med det. Tack och kram tillbaka!

Snäckan sa...

Japp! Säkert en fettknöl!

Tänker på dig!

Singelmamman sa...

Snäckan: Tack. Ja, jag bestämmer mig för att det är en fettknöl.

Veronica sa...

När jag ff ammade, upptäckte jag en knöl stor som ett hönsägg i mitt vänstra bröst. Det visade sig vara en mjölkcysta, så din är säkert en fettknöl. Tur du blivit så liten så att fettknölar märks!

Gafflan sa...

Klart det är en fettknöl. Jag har också knölar fast det är inga knölar säger doktorn och jag har mammograferat mig i höstas men ändå så känner jag efter. Dumt tycker jag och då ska inte du heller känna efter och oroa dig i onödan. Det är en fettknöl! Punktum!
Kram

Maj Korner sa...

Jag har också haft en helt ofarlig knöl som de sög ut. Men tiden mellan att jag upptäckt den och utsugningen var såklart jobbig och så blir det kanske för dig med. För övrigt kändes det knappt när de punkterade den. Så det så.

Singelmamman sa...

Veronica: Haha! Ja så är det, jag har krympt så fettet blir till små bollar/knölar. :-)

Gafflan: Håller med! Det är ju väldigt vanligt det där med fettknölar. Kram!

Maj: Vad bra om det inte gör ont, jag tycker liksom bättre om det än saker som smärtar.

Realisten sa...

Vi bestämmer helt enkelt att det är en fettknöl. Det är säkert det. Faktiskt. Kram!

S sa...

Det är klart det är en fettknöl. Jag hoppas du får ta bort den snart!
(jag har också våndats en gång över knöl i bröstet, hade en fettknöl som de tog bort).
Kram

Singelmamman sa...

Realisten: Det är säkert det. Kramar tillbaka.

Stina: Ja, den är nog borta inom kort.

Anna sa...

Har inget att tillägga. Hoppas ruset gick bra! Kram.

Singelmamman sa...

Anna: Ruset gick strålande. Dottern var så duktig så vi fick en fin tid. Kram