fredag 4 juni 2010

Fint besök


En lite udda fågel på Stockholmsbesök.

11 kommentarer:

Cattas liv och tankar sa...

Nämen! Vilken cooling!

Gafflan sa...

Jag ser inte vad det är men å andra sidan har jag svårt att se skillnad på en gråsparv och en talgoxe. Ingen fågelskådare med andra ord.

Realisten sa...

Jag tycker inte om fåglar.

Singelmamman sa...

catiiis: Oerhört cool!

Gafflan: Den här är lite större i alla fall. Kan nog vara en häger typ, kanske.

Realisten: Inte jag heller, om de inte är så här, långt borta och enstaka.

Maj Korner sa...

Jag tror det är en pelikan. Eller en albatross.

Gafflan sa...

Klart det är en häger! Det ser jag nu när du sa det! Herregud, det händer att dom (hägrarna) står och glor på mig (mitt på en åker vid vattnet) när jag ska ut och åka bil till kommunens centralort :D

Suzan sa...

coolt!

Sus sa...

Jaha...oj...var finns de egentligen?

Singelmamman sa...

Maj: Ha ha! Nä inte riktigt.

Gafflan: Ja de stirrar och så tror man (jag) att de är på låtsas tills de helt plötsligt skrämmer skiten ur mig och flyger.

Suzan: Eller hur!

Sus: På landet, åkrar, i skärgården, inte så ofta vid Stockholms ström.

Maj Korner sa...

Sus: Jag tror de häckar vid Isbladskärret, det som ligger nedanför Kaknästornet.

Singelmamman sa...

Maj: Det var intressant, det hade jag ingen aning om. Fast det är ju landet.. :-)