torsdag 26 november 2009

Tredje inlägget

HA! Singelmamman är tillfälligt ute, tror att hon försvunnit till jobbet. Så här kommer ett litet enkelt råd. Solen skiner, och det är en fantastisk tid på året. Som gjort för att ta hand om hem, vänner, familj, små hundar, bortsprungna barn och vilsekomna pensionärer. De sistnämnda finns det konstigt nog gott om. Men de är så tacksamma, ge dem en hjälpande hand, fös dem framför dig så de kommer rätt. Jättelätt.

Snart ska jag själv ut i den härliga höstdagen. Och plocka mossa till staken som äntligen ska få komma fram i helgen. Som jag längtat.

Vi hörs, till dess; ta hand om dig och alla du möter, le och njut av livet.

Ödmjuka hälsningar
Optimistcoachen.

7 kommentarer:

Realisten sa...

FÖRSVINN!!!!!!

Agneta sa...

Stick!

Singelmamman sa...

Suck, han är då för hemsk. Måste nog göra ngt drastiskt här. *funderar på mord*

mockapocka sa...

*ryser*

Maj Korner sa...

Du glömde avsluta med "kjamiz"

Singelmamman sa...

Mockapocka: Jag med, så pass att jag nästan slår omkull folk med mina armhår som står rakt ut.

Maj: Herregud! Är du hjärntvättad? Kan jag hjälpa dig? Säg att du skojar. *orolig*

Maj Korner sa...

Jag skojar. Det där är ett ord jag får allergiska utslag av.