söndag 29 november 2009

Bryta en nagel

Tänk om det ändå varit så enkelt, att jag brutit en nagel. Men nä, en tanddjävul, vänstra kindtanden har gått sönder. Jag är absolut inte någon vän av tandläkarförbundet. Eller deras medlemmar för den delen heller. För att inte tala om kostnaden.... Suck.

Förra gången jag bröt av en tand var det Malacos fel, deras kolor var för hårt kokta så jag fick hela min tandläkarräkning betald. Men det är inte så den här gången. Skit, skit, skit.

Fast imorgon kommer mina tonåringar äntligen hem igen. Hurra!

7 kommentarer:

Agneta sa...

Åhnej, jag beklagar eländet! För att inte tala om just räkningen. Finns det ingen du kan skylla på? Stämma någon?

Anonym sa...

Man får skylla sig själv????
Allt man gör i livet är på egen risk. Även om man gärna vill att "någon annan" ska ta över när det går åt helvete.
Tandläkare är inte farliga. Bara deras priser.

Anna sa...

Åh, det är inte roligt. Och så är man där och pillar med tungan hela tiden. Fast man vet att man borde låta bli. Och så får man skavsår på tungan...

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ingen, det finns ingen att skylla på.

Anonym: Hm, vet inte om du försöker vara rolig, i den här stunden är det tyvärr fetfel. Jo i förra fallet med sönderbiten tand var det just någon annans fel. I det här fallet, 70-talets felaktiga tandläkar(o)vård.

Singelmamman sa...

Anna: Fast just det ser jag nog som ett bonus. Självplågare som jag är.

nillas liv på pinnen sa...

Tandhälsan har blivit en klassfråga vilket är förjävligt. Förstår inte varför tandvården inte täcks av den allmänna sjukvårdsförsäkringen.

Singelmamman sa...

Nilla: Jag håller helt och hållet med dig. Jag har råd att betala, för mig handlar det mer om en ren och skär tandläkarskräck. Men jag har vänner som istället för att laga har dragit ut tänder, pga att de inte har råd att laga sina tänder.