måndag 27 maj 2013

Springa sprang sprungit

Med en lätt euforisk känsla har jag idag sprungit i våra nygamla korridorer. Fortsätter det i samma stil kommer jag inte behöva så mycket mer träning. 
Kvällen avslutade jag ihop med tusentals kvinnor. Vi hade alla, samtidigt, bestämt att vi skulle springa runt ute på Universitetområdet. Några tjejer har som alltid bestämt sig för att de ska stå i fel startgrupp och gå i bredd så de kan prata. För mig är det helt ok, men jag tror att de tjejerna skulle vinna mycket på att starta i en senare grupp. Så slipper de sura och rent ilskna påhopp. I år var det mer trångt än tidigare år och stundtals anarki. Jag zickzackade mig fram på en sträcka som till slut mätte över fem kilometer, och preliminärt en tid på 37 minuter. Enligt Runkeeper. Imorgon ska jag kolla på Vår Rusets resultatlista.

Dagens: 17 701 vårrusiga steg.

6 kommentarer:

Suzan sa...

Heja!!!

Kattis sa...

Well done! Och kul att ses en snabbis. ;-)

Spader Madame sa...

Du är så jäkla bra!!!

Tjillevipp morsan sa...

37 minuter! Wow! - bra där :)

Ting sa...

Samma tid som jag.
Fy fan vad vi är bra!
Nästa år tänker jag inte snäll och vara zickzacka, då mejar jag ner alla idioter!

Singelmamman sa...

Suzan: Tack!

Kattis: Detsamma! Jag blev så paff av att höra mitt namn att jag kände mig lite osocial.

Spader Madame: Tusen tack! Så snällt sagt!

Tjillevipp morsan. Tack! Jag är nöjd utifrån de omständigheter som var.

Ting: Vi är väldigt bra med tanke på hur trångt det var!