lördag 18 maj 2013

Balsamvinägerfest

När man, läs jag, besöker A i Örebro får jag alltid lära mig något nytt. Ikväll inget undantag. Trerätters med genomgående tema balsamvinäger. Jag säger bara, glöm och släng alla vitvins- och rödvinsvinäger du har och satsa på balsamvinäger med smak. Vad sägs om smaker som champagne, tranbär, fikon- och dadel, hallon eller någon av de övriga trettio smaker som Oil & Vinegar har att erbjuda. Ikväll har jag till exempel smakat på en av de dyraste som finns. 1600 kr för en deciliter. Och ja, den var gudomlig!
A överraskade oss med en inhyrd kock! Urgulliga Christina Jarl lagade maten och gjorde det med bravur. Nu gör jag som resten av alla svenskar, kollar på Mello!

För övrigt vill jag bara säga att Sverige spöade skiten ur Finland i hockeyVM! Hajfajv på det.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

hajfajv

Shamrock sa...

hörde att det var ditt fel att vi har spöregn nu

Anonym sa...

Härligt! Här var det spöregn utomhus. Å glatt inomhus. Visst är det trevligt att ha det gott och glatt med goda vänner.

Singelmamman sa...

Shamrock x 2: Exakt!

Anonym: Väldigt väldigt trevligt!