söndag 8 juli 2012

Denna dag

På förmiddagen var jag snäppet snabbare än en sengångare. Mamma och mina systrar städade ut rummet min styvfar haft på sjukhemmet. Trots att han bara var där i en vecka fanns det en hel del att ta hem. Inget roligt jobb för mamma.Jag vaknade till, lite grann, vid lunch och åkte till mamma jag med. Mina tonåringar och sonens flickvän kom till middagen. Nu borde jag sova, visst. Men jag ska, snart, ska bara... Måste förbereda mig för att det är måndag igen. Attans vad jag tycker de kommer ofta, de där måndagarna.

7 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag skrev en kommentar nyss men råkade ta bort den. Skrev bara något dumt om att jag inte visste vad jag skullle skriva. Önskar dig en god natt med utvilande och energigivande sömn.

Tjillevipp morsan sa...

Jordgubbar är bra grejer så ät på! Måndagar har en viss charm när de inträffar under semestern - annars- Japp de puttar bort helgen och tar över.
Hm..
Jag hoppas att du mår okej?
Du kan få komma tidigare och sniffa hundvalp om du vill lite tidigare om du vill. Bra för ledset hjärta.
Kram igen.

h sa...

Jordgubbar och sniffa hundvalpar är bra för hjärtat. Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Man kan bli lite vilsen när det är som det är för dig och er just nu.....man blir konstigt otålig....kramar

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Natten blev god, men med på tok för lite sömn. Får skylla mig själv.

Tjillevipp morsan: Åh, gulliga du! Hundvalpssniffande är jag helt övertygad om är den bästa medicinen. Men jag lär nog inte hinna tidigare. Kram

Helena: Så sant! :-)

Snäckan: Konstigare och konstigare blir jag. Men det kan ju bli bra i slutändan. Kram

nillas liv på pinnen sa...

Måndag? Men du jobbar väl inte?

Skönt att dina systrar är på plats och hjälper till. Om man behöver vara fler någon gång i livet så är det vid dödsfall.

Singelmamman sa...

Nilla: Jo i nästan två veckor till. Jobbar jag.