onsdag 23 maj 2012

En bra dag

Jag har nu fått ökad förståelse för alla med allergier. Fram till denna vår har jag varit helt förskonad från dylikt trams. Men nu blommar det och knoppas så att även jag drabbas. Om än väldigt, väldigt lindrigt, vill bara påpeka det. Det lindriga besvär hindrar dock inte mig från att gnälla och oja mig. Och värst trodde jag att det var igår när det kändes som om jag blev pollenduschad på väg till jobbet.Då visste jag inte hur det är att ge sig ut och jogga med pollenhalt högre än Himalaya. Nu vet jag det också. En huvudvärkstablett har hittills hjälpt.
Men i eftermiddag har vår vd fixat AW till hela företaget, och då går säkert allergin över ska du se. Nu lunch.



Underbara Nina Hemmingson


4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Atjoooo....! Kram

Gafflan sa...

Pollen är gräsligt och sommarskor har jag inga tips om. Letar själv med ljus o lykta.
Kram

Knasterfaster sa...

Min sambo har en allergispray som han duttar med då och då, jag märker inte att den gör någon nytta. Han går här och hissar snor hela kvällarna. Urjobbigt att lyssna på. Har du letat efter sommarskor i en sådan där gul som det står UFF på? Skojar bara! Kramar

Singelmamman sa...

Snäckan: Gesundheit! KRAM

Gafflan: Ok, om jag hittar några tipsar jag dig. KRAM

Knasterfaster: Men de gula boxarna kanske inte var en så dum idé. Eller en second hand butik. KRAM