torsdag 3 maj 2012

Du vet hon som heter ... och spelade med han du vet som har sjungit med ..

Mamma: - Vem är han?
Jag: - Va? Vem?
Mamma: - Han, som sjunger nu.
Jag: - Han med hatten?
Mamma: - Nä, det är ju Per Myrberg.
Jag: - Ehum, jaha. Ja, jo jag känner igen honom, visst var det han som sjöng Trollflöjten?
Mamma: - Jag vet inte, jag känner inte igen honom. Men jag tycker nog att jag känner igen rösten.
Jag: - Mmmm..
Mamma: - Men hon dog visst ung.
Jag:- ?
Mamma: - Jo det är jag säker på, men vad sjutton heter hon?
Mamma: - Nu är visst alla inne på scen så då kommer det nog en tablå.
Jag: - Synd att vi missade början, jag tycker nog att jag kommer ihåg att jag hörde Per Myrbergs namn.
Mamma: - Du råkade inte hört vad hon heter?
Jag: - Tyvärr, nä.

Där tog vår spirituella konversation slut, det var dags för medicin och idag ville styvpappa till och med ha kaffe.
Men jag undrar fortfarande hur de kan döpa programmet till Minnenas television.

10 kommentarer:

Agneta sa...

: )

Snäckskalsdalen. sa...

Det där känner jag igen.....så är det jämt här.
Och ja, jag dukar på allvar med olika glas och porslin när jag vill ha det riktigt fint! Sant!
KRamar

Knasterfaster sa...

Tanken är väl att väcka slumrande minnen till liv. Det lyckas inte alltid. Det låter som om den där farbrorn är av segt virke. Kaffe minsann. Jag är lite förvånad.

Anonym sa...

Det där skulle kunna ha varit jag och Maken el. dottern som diskkuterade :-)

Ellen sa...

En diskussion copypaste från mig och min mamma. Ha ha ha ha

Om jag kan tänka mig att duka med udda porslin eller olika glas? Hell yes. Om jag hade nåt udda fint. Det har jag inte. men OM så hade jag absolut gjort det.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Ibland blir inte en enda person rätt.

Snäckan: Jag dukar gärna med udda glas om jag kommer ihåg. Tallrikar har jag inte så många olika. Tyvärr.

Knasterfaster: Du har nog rätt ang minnena. Ja, vi är fler som är förvånade och pendlar mellan hopp och misströstan.

Fru H: Se där, då är det ingen idé att du och jag försöker minnas tillsammans. :-)

Ellen: Jag tänker ofta att jag ska börja köpa udda och fina tallrikar. Och på den vägen är det. Men rätt vad det är så... jo då så att.

Gina sa...

Åh så där är det jämt för mig. Krånglar in mig alldeles och till slut kan jag ha 10 personer som jag skall försöka namnge. Kanske är det åldern som börjar göra sig påmind?!

Fru Venus sa...

HA HA HA HA!!
Ja, jag kan duka udda, men då vill jag att det ska vara udda toto totale :-)

nillas liv på pinnen sa...

Ha ha, så där låter det i mitt huvud när jag tittar på TV.

Singelmamman sa...

Gina: Ålder? Det kan jag då rakt inte tro. Hrmpf.

Fru Venus: Men så har du ju fint porslin att duka med också!

Nilla: Ja, i mitt med. Gissa hur det kändes med både inre och yttre dialoger!