torsdag 4 april 2013

Glömde sätta rubrik först och nu kommer jag inte på någon bra

Promenerar från jobbet och försöker övertyga både mig själv och min arbetskamrat A att vi båda ska ut och lufsa när vi kommit hem. Kan inte kalla det vare sig jogging eller att springa. Har noll inspiration. Ett av mina bästa övertalningsord är att vi åtminstone ska byta om så fort vi kommer hem. Då är ju halva jobbet redan gjort.
För övrigt funderar jag på Polens turistorganisation. Jag har helt andra bilder på ordet vilda.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Skor och kläder är bästa grejen för att belöna. Mig. Bara för att du skrev så där sticker jag på bandet. Bra pepp!

Gafflan sa...

Jag är mycket dålig på att belöna mig själv men kläder, god doft, skor eller något annat som känns lyxigt för kroppen, ansiktet mm, kanske SPA-behandling. :)

Knasterfaster sa...

Jag är också dålig på att belöna mig men gott te, chokladpraliner och en pocketbok gör mig lycklig!

Snäckskalsdalen. sa...

Slaget vid Poltava eller Narvavägen....jag bara svamlar (som vanligt) nu, men det förstår du säkert!
Jaaa, belöna mig, det ska jag fundera på, det har jag nog aldrig gjort!
Jag skulle behöva en belöning! Helt klart!
Säger jag från altanen. Not. Har gått in för idag.
Kramar

Singelmamman sa...

Spader madame: Skor är ju himla trevligt.

Gafflan: Jag är också ganska dålig på att belöna mig själv. Men SPA! Det är ju en jättebra ide.

Knasterfaster: Te behöver jag, så jag ska nog köpa mig ett lyxigare te den här gången.

Snäckan: Där snackar vi vilda Polen! :-)
Vi får helt enkelt bli bättre på att belöna oss. Helt klart!

DDT sa...

Uppenbarligen tycker Polen att jag ska komma dit och hitta en Harlequinroman... så lagom vilt!
Jag belönar mig själv med ost, korv, bacon, böcker, snygga skrivböcker, tulpaner, croissanter, bloggläsning, tuc-kex med sour creme onion-smak (to die for, nästan) öl, mobilspel... Något får mig att misstänka att mitt belöningssystem har gått lite över styr, faktiskt.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Något säger mig att jag gillar dina belöningar skarpt!

Suzan sa...

Hahaha!!! Vilda Polen?

Singelmamman sa...

Suzan: Mycket vild!