söndag 6 november 2011

Ljust

I kväll har jag tänt många ljus.Jag tände bland annat ljusen för min mormor. Det blev ju aldrig av igår då jag låg i soffan och balkongdörren var öppen. Jag var varm som en kamin. Mådde inte som jag förtjänade. Är inte det tecken på att det härliga klimakteriet är här och medelålderns hela charm har stormat mot mitt håll, så vet jag inte vad det är. Det är klart, illamåendet och yrseln kan jag inte riktigt hitta någon förklaring till. Kanske för lite champagne. Idag har jag gjort något väldigt ovanligt. Först åt jag en underbar brunch bestående av en halv blodgrape, köttbullar, en smörgås, en smothie på vanilj-rabarber youghurt med frysta jordgubbar och en halv banan. Och till det en kopp te. Sen läste jag tidningen, spelade ikapp lite wordfeud, men kan konstatera att jag hinner inte riktigt med i samma tempo som mina motspelerskor. Men de är väldigt tålmodiga och väntar har jag märkt. Tack för det. Sen, och nu om du har orkat vänta så här länge, så gjorde jag det. Fast först dammade jag förstås lite och plockade undan lite tidningar, lite disk, men sen. Jag la mig och tog en eftermiddagslur på en timme. När gav jag mig tillåtelse till det senast? Bortsett den ofrivilliga i förra veckan när jag väcktes av någon som snarkade.
Sus och min träning var som vanligt toppen, fast idag slog hon mig. Så nu tror jag att vi är kvitt. Jag har också hunnit med ett skittråkigt möte med andra mammor och en beskäftig pappa angående en julmarknad i tonårsdotterns skola. Det absolut sista jag deltar i i skolans värld. Halleluja moment till det! Ja, och sen blev det tvätta träningskläder och soffdejt. End of story.