onsdag 13 juli 2011

SVT är det där problemet ligger eller?

Fantastiskt. Började titta på en film på kanal 1 som jag inte ens borde vara vaken nog för att lägga märke till, igår vid midnatt. Men, jag gjorde det, kollade filmen alltså. Och i inledningen på filmen var det ett tyskt par som grälade, på ett tåg. Ingen översättning, så började en ung kille tilltala en ung tjej, på engelska, och vips så textades det. Det tyska paret gick hastigt förbi lite senare, grälandes, ingen text. Så började killen, den unga, försöka prata franska och det textades, med fransk text. Jag önskar verkligen att det skulle visas film från fler länder än England och USA.

3 kommentarer:

Realisten sa...

Vilka grälade, vem var ung och vilka var ett par? Jag hänger inte med här. Kan du förklara på tyska, tack.

Singelmamman sa...

Realisten: Ja wohl, ich will aber nicht heute.

Rutan sa...

Det var en av mina favoritfilmer "Bara en natt" (Before Sunrise). En amerikansk/österrikisk produktion med Ethan Hawke och Julie Delply i huvudrollerna. Det finns en uppföljare till filmen som heter "Bara en dag" (Before Sunset) och den är lika bra.