onsdag 6 juli 2011

Nä livet är inte ett dugg fantastiskt

Jag gick upp i morse och så var den dagen förstörd. Är jag nästan beredd att tänka. Håller på att få tokspel på vår IT-avdelning. Jag har beställt en ny dator, en laptop istället för den gamla stationära stenåldersmaskin jag har idag. Så långt är allt lugnt. Min chef har godkänt beställningen och IT håller för fullt på att installera alla program. Så kommer vi till ett program som jag beställt men som IT inte längre har kvar, just den versionen av. För det har kommit minst två nya versioner efter det.
Nu kan de inte installera en nyare version på min dator, för min chef har ju inte godkänt den senaste versionen. Att min chef har godkänt själva programbeställningen hör inte hit.
Åh vad jag älskar flexibla människor. Synd att så väldigt få av dem jobbar där jag jobbar.

15 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har en så bra bild på byråkrati......en massa elkontakter kopplade i varandra i ett högt torn, men i toppen sitter ett stearinljus som är tänt......
Kramar
Sus kommer! Yeah!

mammakicki sa...

Min man jobbade på Ericsson under nittiotalet. Sedan jobbade han på ett annat ställe under några år för att sedan gå tillbaka till Ericsson. Då fick han reda på att han inte kunde få mailadressen sittförnamn.efternam@ericsson.com för det var upptaget. Men det är ju jag sa han då. Men se, det gick inte.

Singelmamman sa...

Snäckskalsdalen: Fast här är det inte alls så. När du kommer till toppen och ser stearinljuset så är det tyvärr släckt.
JAAAA! Vi kommer få så fantastiskt kul. Kram!

MammaKicki: Hahahaha! Det var dagens bästa. Synd för alla som har kvar hans e-postadress och mejlar i tron att han är han... typ. Hahaha! Jag kommer nog inte sluta skratta på ett tag.

Agneta sa...

Jag förstår din frustration! Vill-slita-av-sig-håret-känsla.

Snokis sa...

Den första meningen i det här inlägget säger det mesta om livet.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Något åt det hållet.

Snokis: Ja.

Fru Gårman sa...

Sätt dem i flexikoppel så kanske de lär sig nåt hälsar Kalven.

Shamrock sa...

byråkrater

Märta sa...

Gudihimlen vad glad jag är att jobba på pytteföretag och bestämma hej vilt alldeles själv när jag hör sånt där.
Stelbenta korkskallebyråkrater!

nillas liv på pinnen sa...

En del njuter verkligen av det där; att vara regelryttare så att folk drabbas. I något slags duktighetsstorhetsvansinne.

Madlar sa...

Men åhhhh, det måste du väl fatta...formulär A:2 var ju inte ifyllt. Om chefen garderat med formulär 4:9-0 och kompletterat med 23:900-A hade det gått alldeles utmärkt att installera den nya versionen. Lätt som en plätt.

Petra sa...

En bra sak med att vara egen företagare är att man bestämmer själv och är sin egen it-tekniker. Men det kan å andra sidan vara en nackdel också...

(Sade jag att jag är våg?)

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Kan jag köpa koppel av dig?

Shamrock: De gav ordet byråkrat ansikten.

Märta: Finns det plats för mig hos dig?

Nilla: Ja, men det värsta är att de inte fattar hur dumt det blir.

Madlar: *slår mig för pannan* Ja men visst! Om, bara om!

Petra: Hahaha! Å ena sidan å andra... nä det finns inte i en Stenbocks värld. :-D

Fru Gårman sa...

Han har nåt gammalt i nån låda, du kan få det säger han.

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Då tar jag det när vi ses nästa gång! :-D