tisdag 12 juli 2011

När Singelmamman får tänka till

Då och då kommer frågorna, de stora, eviga. Finns det något svar på dem? Frågorna alltså.
Varför har bilförsäljare och marinor flaggspel?
Varför får jag som läsare eller som tittare av en deckare inte hela bilden av förhör och brott redovisat för mig, men lösningen på deckaren förutsätter att jag hade alla bitar?
Varför flyger halvstora flugor runt, runt, runt taklampan i vardagsrummet? Alltid medsols.
Varför har Skansen uttrar, har någon någonsin sett dem?
Varför får Tomas Ledin fortsätta?
Varför har inte SJ devisen "Hela svenska folkets järnväg" längre?
Varför heter det dörrknekt?
Varför används inte dörrknektar längre?
Varför har en hel by hemligheter och lögner i brittiska deckare?
 Varför är barn under fem år mästare på Memory?
Why oh why envisas vissa med listor?

12 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag har sett uttrar på Skansen

Rut-Knut-Tjut sa...

Bra frågor, få svar. Jag klagade att flugor alltid dras till mig, Knut sa: Jag trodde bara flugor gillade bajs. Hur tolkar man det?

Kramis

Livsnjutaren sa...

Haha,jag tror minsann du får anmäla dig till Mindfulness kursen jag pratade om. Där lär man sig radera alla frågor som inte är nödvändiga.Min fråga: hinner singelmamman ta tåget i sommar för att våldgästa livsnjutaren och tömma en bag in box;)

Rut-Knut-Tjut sa...

Förresten. Var glad att man inte ser uttrar. Otäckare djur får man leta efter.

Gafflan sa...

Så många frågor och jag har inga svar, det enda jag vet är att det tydligen ska bli regn här under helgen men så länge jag inte sett något så lever jag i förnekelse och förresten så kommer ju ni hit och då blir det sol i alla fall. :D
Kram

Fru Venus sa...

Dörrknektar används och jag BARA älskar Tomas Ledins låtar från 70-talet. Så det så.

Singelmamman sa...

Shamrock: Oj! Det har inte jag.

Rut-Knut: Du ska tolka det till att barnen snappar upp allt! Hehe. Kram

Livsnjutaren: Din fråga är väldigt relevant. Och svaret är; det vore väl skämmigt annars!

Rut-Knut: Är de otäcka? Det visste jag inte.

Gafflan: Förnekelse är min grund. Och oavsett väder blir helgen fantastiskt kul! Kram

Fru Venus: Bra, att du vet och använder knektar. Men hallå! TL?

Snäckskalsdalen. sa...

Många som bloggar har också flaggspel, var har DOM det, tro....
Tomas Ledin är vi överens om....
Kramar

Singelmamman sa...

Snäckskalsdalen: Har de? Oj det har jag missat.
Kram

Realisten sa...

Men Sus har i alla fall matat Ledins marsvin. För det var väl inte en utter?

mammakicki sa...

Jag kräktes lite i munnen av att läsa namnet Tomas Ledin så många gånger under en så kort stund.

Singelmamman sa...

Realisten: Kan Sus se skillnad på ett marsvin och en utter?

Mammakicki: Ständigt denna Tomas.