fredag 8 juli 2011

Rubrikämne slut

Jag köpte en klänning idag. Men någon outfit-bild blir det inte. Det är ju underbart varmt och svettigt så jag har istället klätt av mig allt jag hade på mig. Ätit goda jordgubbar, missat att kylen var ganska tom, så det blev en enkel och fattig middag. Knäckebröd utan just någonting på. Jag har också hittat en obetald räkning, eller rättare sagt, den hittade mig. Synd.
Pratade just med mamma, imorgon firar vi styvpappa på sjukhuset. Varenda en av barn, barnbarn, styv- och hela barn. Har vi tur, så överlever han. Enligt den väldigt uppriktiga och ärliga doktorn är det inte otänkbart att födelsedagsfirandet är det sista han gör.
Kan någon förklara för mig varför alla tavlor i ett rum hänger snett när det varit inbrott? På film alltså. Jag har inte haft inbrott, bara stökat till allt själv. Men tavlorna hänger rakt i alla fall.

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Vad synd att räkningen hittade dig, det hade ju varit bättre om ni hade fortsatt att gå om varandra ett tag till. Vad tråkigt med din styvpappa. Det där med tavlorna har jag ingen bra förklaring på

Gafflan sa...

Bannade räkning coh jag skulle också behöva en klänning fast jag inte är någon klänningmänniska men i alla fall. Här hos mig hänger faktiskt tavlorna snett men det beror på att maken hamnrar på utsidan husväggarna så att tavlorna hoppar snett.
Varmt har vi inte för det regnar och blåser. Hurra eller kanske inte men jag tycker du kan prova att sova på balkongen, du kan ju alltid gå in om det blir regn eller kallt.
Hoppas allt går bra med födelsedagsfirandet på sjukhuset.
Kram.

Knasterfaster sa...

Då måste ni fira (av) honom ordentligt! Ta med champagnen.
Jag tycker absolut att du ska sova på balkongen men kanske inte helt näck. :)

Snäckskalsdalen. sa...

Sover på verandan varenda natt, jag, och som jag sover, som en klubbad oxe. Rekommenderas.
Hoppas lördagen avlöper väl.....
Kramar

Singelmamman sa...

Shamrock: Himla nesligt med räkningen, verkligen.

Gafflan: Vilken tur att du vet att maken hamrar så du slipper tro att det varit inbrott. Regn tror jag inte det blir här ikväll. Kram

Knasterfaster: Jag får nog ta lite champagne senare, för att lugna mina nerver.

Snäckskalsdalen: Det är skönt, underbart att sova utomhus. Jag hoppas på fin väder när vi kommer, jag kan sova på altangolvet. :-) Kram

Malla sa...

skiträkning. men kul med klänning!
tavlorna hänger snett för att tjuvarna bankar i väggen tror jag.
Alltså, jag ska ner just precis exakt den 31:a aug om jag ska ner. Typical.

Singelmamman sa...

Malla: Tack för strålande tavelupplysning!
Men... det går väl fler tåg/buss/flyg både ner och upp. Det blir av. Någon gång.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Hoppas det fixar sig med firandet av styvfar - för er alla mer eller mindre närstående, och för honom förstås.