onsdag 4 maj 2011

Resumé

Madlar har varit ute och rest. En fantastisk resa som det verkar, till ett land jag också gärna skulle vilja åka till. Island. Hon precis som jag, och säkert många andra, tycker att det finns en viss jobbig känsla i att komma hem. Tvätt som är med hem, post som ska ses över, bloggar som är olästa och fasiken så mycket alla hinner med! Städningen (i alla fall när det gäller mig) som ignorerades innan resan visar sitt värsta tryne när man = jag, kommer hem. Och så vidare och så vidare. Jag kan tyvärr inte hjälpa Madlar med vardagspysslorna, men jag kan ge henne, och andra som just kommit hem, en kort resumé över mina senaste fem dagar.

Håll till godo!

Spinning, skratt med tonåringar, promenad och själslig vård av och med bästa Sus, träning, träning och åter träning, promenad med fina tonåringarna, tjat, tjat, tjat både från och till mig. Jobba, jobba, jobba, jobba, och lite vitt vin med G. Skärsår svider satan. Efterlängtad arbetskamrat tillbaka! Fina sms från Suzan. Försöka få fin vän att ta hand om sig själv och kanske bli lite egoistisk. Tapetseringsstart och avslut. Tvättvikningsrekord! Både snyggt och snabbt. En skön träningsvärk.

Tja mer än så hinns det inte med på några dagar. Så du ser, så himla mycket har du inte missat.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Tja, livet pågår mest hela tiden och det mesta upprepar sig ;D

Singelmamman sa...

Gafflarna: eller hur. God kall morgon!

Fru Venus sa...

Äggoistisk? Räknas äggröra? ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ha ha ha! Försöka duger! Men tyvärr nej, fel, gör om och gör rätt! :-D