söndag 15 maj 2011

Jo jag tänkte att

När Elin gått tänkte jag ringa min mamma, men skulle "bara" sträcka ut mig på soffan en stund. Ont i huvudet och i hela kroppen hade jag. För en gång skull tog jag en värktablett. Och sen sov jag. Vaknade 16.30, mamma förstod att det var lite sent för mig att komma och hälsa på då. Dessutom skulle hon kolla hockeymatchen mellan Ryssland och Tjeckien. Det lät som en bra idé att göra även för mig. Och nu tänker jag fortfarande så, fast jag tror det blir lättare att se den med tvn på.
Jag har under tiden börjat med en mängd saker, mest börjat med att slänga tidningar, det vill säga, de står i hallen och ska bäras ut, vilken dag som helst. Men senast idag tänker jag.
Och dammsugningen, den har jag tänkt, tänkt och tänkt på länge nu men inte sjutton är det gjort för det. Och jag har tänkt att jag ska damma, och torka köksgolvet. Och jag skulle vilja komma ut en sväng, men känner mig lika uppåt som Ior när han tappat svansen.
Hade jag varit normalt funtat hade jag låtit er slippa detta pekoral till inlägg, så gör jag nog en annan dag.

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Det är tanken som räknas

Anders sa...

Och tänker man bara tillräckligt hårt så kanske någon annan gör det.

Anonym sa...

Här tänkte mannen sig dammsuga och gjorde så med, medans jag blev förvisad upp till andra våningen och bloggen. Stackars mig... ;)

Fru Venus sa...

Dammsuga? Är det gott? Har ett otroligt viktigt meddelande till dig hos mig ;-) KRAM

Maj Korner sa...

Tagga ner. Du städade ju bakom spisen häromsistens. Det är en insats som gör en dammsugningsbefriad i minst fyra veckor.

Osloskånskan sa...

Bra söndag då. Om man bortser från huvudvärken. Gullekramen!

Singelmamman sa...

Shamrock: Visst är det så!

Anders: Välkommen hit! Gissa om jag försökt, men väldigt få, för att inte säga ingen alls, har hörsammat mina tankar.

Anna: Jösses! Låna gärna ut mannen en kvart eller dag.

Fru Venus: Går att äta, om man menar kakvarianten av dammsugare. Och jag har noterat och svarat. :-D

Maj: Men där sa du något! Klok du är.

Osloskånskan: Jo, det kan jag nog säga. Minus värken.
Kramar mycket tillbaka.