söndag 15 maj 2011

Jaha det var den här helgen

Jättebra och jättetrevlig på alla sätt. Umgåtts med fina vänner hela helgen. Tränat, skrattat,  druckit champagne och vin, och så dippen i eftermiddag.
När jag la mig, med huvudvärken, drömde jag den ena konstiga drömmen efter den andra, och vaknade till titt som tätt. Och trots att jag försökte förmå mig till att gå upp blev jag liggande, och mådde skitdåligt, psykiskt. Ville ta mig ut och springa men det gick bara inte.
Kontentan av detta blev ett köksgolv torkat, ett stycke fläktfilter diskat, lite skräp rensat och slängt, lite dammat och två månaders tidningar till återvinningen. Nu känns det ok igen. Sån tur då att just den här veckan ska jag göra fem dagars jobb på två, och hinna med att löneförhandla. Jag är ledig på fredag och det är min livboj just nu.

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Sov gott så länge...
Hoppas jag.

Knasterfaster sa...

Sist men inte minst i loppet hoppas jag. Sov gott nu och vakna torrt.

Sus sa...

Uppladdningen inför det loppet gör att jag faktiskt anser att du bör hoppa det och stanna på Åland...

Singelmamman sa...

Nilla: Det ska jag.

Knasterfaster: Nä, antagligen inte minst.. :-D

Nina sa...

Härlig start, mindre härlig avrundning låter det som... blev det en liten baksmälla från allt trevligt (och nu menar jag inte alkoholhaltig baksmälla)??? Sån brukar jag kunna få... gott att du ändå fick grejat lite, rensning brukar ju funka mentalt också. Hoppas du sover gott i natt och får en bra om än stressig vecka! stor kram och va rädd om dig! Ang. Loppet... någon skall vara sist också... fast jag tror inte det kommer att vara du!

Suzan sa...

Du kommer inte vara ensam i mål iaf!!! (Vi kanske kommer sist men vi gör det i sällskap av varandra;)

Fräsigt sa...

Låt oss rivstarta måndagen nu då...Mmm... Vem försöker jag lura. Men låt oss iaf ha en okej vecka och låt löneförhandlingen göra så att veckan blir eminent. God morgon/E

Singelmamman sa...

Nina: Ja den typen av baksmälla kan jag också få. Tack och kram tillbaka.

Suzan: Du och jag vännen, du och jag.

Fräsigt Ellen: Ja eller hur... måndag, morgon, rivstart! Men god morgon och bra vecka önskas härifrån till dig med.

Singelmamman sa...

Sus: Nu missade jag din kommentar igen. Hm, rent förnuftigt har du rätt. Synd att jag inte alltid är förnuftig.

Veronica sa...

Oj, håll ut. Hoppas du verkligen är ledig på fredag och att söndagen blir full med spring i dina ben. *krama*