torsdag 19 maj 2011

Är det ett manligt fenomen?

Lyssna på ordet, eller ännu bättre (!) smaka på ordet; styrdans. Låter inte det helt jäkla idiotiskt? Det beror i så fall på att det är idiotiskt. Ikväll har jag dansat med (räknar efter i huvudet..) X antal män och de har varit förvånansvärt dansanta ändå. Eller så är det jag som är väldigt avtrubbad. Den ena mannen efter den andra har önskat mer, mer, och ännu en dans och ja, för sjutton det är ok. Även om styrdans eller bugg inte direkt är mina dansmoves precis. Jag är nog mer åt Nillas sittdans. Men det verkade som om jag fick MVG, om jag ska tolka teckenspråket på min kropp. MEN, och nu kommer det väldigt intressanta. Jag visar, med samma teckenspråk, att jag är intresserad att fortsätta what ever,vi håller på med. Och vips så är mannen borta. Och jag som följde med så himla smidigt ikväll.

10 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Det var då själva faen...

Fru Venus sa...

Jävla taskfransar.... Jag antar att det är förklaringen till att du var uppe kvart över tre i natt!? Och du(ni, jag har oceaner av vaniljvodka och vitt vin, men inget bubbel eller rött.... :-( Försök sova lite under dagen idag. KRAM

Singelmamman sa...

Osloskånskan: Exakt.

Fru Venus: Sova blir lätt, jag är ju på konferens.
:-D

Singel i storstan sa...

Det är så dom jobbar. Jag tror att dom tror att man vill gifta sig så fort man visar lite intresse. Och då blir dom livrädda.

Sus sa...

Sus dansar inte. Aldrig. Never. Eller gärna med Hjärtat.

Men då på ett helt annat sätt.

Singelmamman sa...

Singel: De skulle bara veta hur lite giftassugen jag är.

Sus: Jag dansar inte heller, nästan aldrig. I alla fall inte så gärna. Äh, men det där var ju inte sant.

Singel i storstan sa...

Är lika lite giftassugen jag. Men jag tänker, det är deras förlust.

Anonym sa...

Jag tror minsann att det är jag som myntat uttrycket styrdans en gång för väldigt, väldigt länge sedan. Och nej, jag är inte dansant. //Gina

tigerlilja sa...

Ska det hållas, behövs det inte musik. Citat från Marianne Höök, en dam som visste det mesta i branschen.

Singelmamman sa...

Singel: Det är absolut deras förlust.

Gina: Intressant att få veta mer om uttrycket och när det myntades!

Tigerlilja: Marianne Höök låter som en kvinna som jag gillar.