lördag 31 oktober 2009

Uppviglerska

Den här lilla oansenliga bandyportföljen lyckades med konststycket att uppvigla en hel SL-buss, 4:an från Zinken till Gullmarsplan efter Bajens knappa vinst över Broberg. Eftersom målskörden var så skral så fanns det gott om dricka kvar, så jag bjöd de redan överförfriskade grabbarna på starkvinsglögg. Jag hann också med att "huta åt dem" och se till att de uppförde sig. Trots intagande av rusdrycker. Snacka om att jag är ett föredöme. Bajen vann, sa jag det?

8 kommentarer:

Suzan sa...

heja bajen!!

Anders Jacobsson sa...

Jag skiter i spriten: Men PORTFÖLJEN!!!!! Får nästan ståfräs!!! Vill ha!

Annabellan sa...

Bajen!? Inte Villa Lidköping, alltså... ;)

Singelmamman sa...

Suz: Japp! Heja heja heja Bajen!

Anders: Jo du, en riktig våt dröm är hon, min skönhet.

Annabellan: Villa? Va?

Maj Korner sa...

Bandy. Det var det länge sen jag var på. Jag tycker det är en svår sport att se på live.

Man vet att det är mål när alla räcker upp armarna.

Man vet att det är hörna när alla åker och ställer sig i målet.

För bollen, den ser man inte!

Anonym sa...

Sonen spelade semifinal i SM-cup mot Hammarby för några år sedan. Och de vann. Villa alltså... ;)

Mofsan sa...

Hahaha jag bodde på Zinkens vandrarhem i natt..dvs fre-lördag ;) Jag såg en hel hög fans men ingen kvinna med bandyportfölj...

Singelmamman sa...

Maj: Du har helt rätt i allt.

Annabellan: Hm, det var då det...

Mofsan: Attans synd att du inte vinkade!