onsdag 14 oktober 2009

Men vad har jag gjort?

Känns som om jag inte hunnit med någonting sedan jag gick upp. Hela förmiddagen och lunchen har gått åt till att vara medmänniska. Visserligen facklig sådan, men ärendena har varit av den karaktär att jag fått agera som "terapeut". Det tar ordentligt på krafterna, men ger förhoppningsvis människovärdet tillbaka till de som hittills drabbats av företagets hårda nypor.

Jag tänker inte ge mig själv mer cred än jag är värd, men det känns bra att kunna luta mig på min egen kompetens, fast jag inte har någon psykologiutbildning. Det har ju i grunden varit fackliga frågor och det är där jag känner att jag har på fötterna. Idag stövlar.

Och bonus för mig, den lunch jag bestämt mig för blev ju inte av, så nu blir det mozzarella och tomat, GI och smalt. Kunde inte blivit bättre.

Nu hastar jag vidare, ett möte ang utveckling inom webben. Senare i em yoga, och sen hem för att sopsortera. Härligt, omväxlande liv!

5 kommentarer:

segsliten sa...

Det känns som om du kommer att hinna med en hel del innan dagen når sitt slut.
Kram ☺

Singelmamman sa...

Segsliten: Jodu, det vill jag lova! Jag missade tyvärr yogan.
:-(
Men har lovat mig själv att jag får yoga hemma. Och ska snart gå hem.
Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Hm, man (jag) kanske kan gå till dig med sitt (mitt) kaotiska liv?
Och bli lite terapeutad alltså?

Suzan sa...

så kan d gå ibland.. hela dagen rinner iväg..

Singelmamman sa...

Nilla: Välkommen! Så kommer jag över till dig med mitt.

Suzan: Japp, heeela dagen. Men det verkar ordna upp sig nu.