söndag 25 oktober 2009

Inte att leka med

Nu när svinen står för dörren och förkylningsnysningar duggar lika tätt som regn i Skåne undrar jag lite över uttrycket; det är inte att leka med. Jag förstår själva uttrycket, typ; ett ilsket bi, en rasande noshörning, en trött Singelmamma...

Men uttrycket när någon är sjuk, oj oj oj, dubbelsidig halskatarr, flerfaldig lunginflammation eller dubbeltjock nässnuva är inte att leka med. Hur f-n leker man med det? Eller heter det; leker med dem?

Hur som helst är uttrycket galet när det gäller sjukdomar tycker jag. Som för övrigt är frisk, kroppsligt i alla fall. Har skurat köksgolv, lagt på den tvättade mattan, skällt på en tonåring, min egen, tvättat och hängt tre maskiner tvätt och sett Bajen förlora igen. Sitter i köket och lyssnar på det underbara ljudet av diskmaskinen som gör sitt jobb.

Och ändå är klockan inte mer än strax över 18. Eoner av tid innan läggdags. Tror jag ska vara lite crazy och tvätta en maskin med rosa/rött!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är ljudet av arbetande maskiner härligt att avlyssna? Så slipper man själv göra jobbet. Nåja för rentvätthängning finns såvitt jag vet ingen masiken, inte heller "ta ur diskmaskinenmaskin"... Lite kanske man kan göra själv? Även om det tar emot

Singelmamman sa...

Anonym: Lite kan man göra själv, om man inte gett uppdraget till någon annan. Vilket jag gjort idag men som i alla fall innebar att jag fick göra allt själv. Vi har det ändå bra, du och jag. :-) Kram

Maj Korner sa...

Det hade varit mer crazy om du tvättat en maskin rött-vitt!

Anonym sa...

Tänkte precis skriva en kommentar om att det vore riktigt modigt om du slängde i något vitt i där också. Och så hade Maj Korner redan gjort det... ;)

Singelmamman sa...

Maj och Annabellan: Ha, ni anar inte hur crazy jag är! Men när det gäller tvätt är jag stentråkig.

Agneta sa...

Men nej! Kör inte igång någon tvätt - den ska hängas också och det är inte roligt att behöva göra sent på kvällen!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Försent! Fast den är redan klar och ska bara hängas, lite senare... hm.