lördag 3 oktober 2009

Ordningen återställd

Tog åt mig av Fat ladys påpekande. Bara träning och inget soffliggande med champagne längre. Vännerna A och C kom och korkade upp medhavd rosa Moét & Chandon. Sen fortsatte vi på samma inslagna väg. Vinerna avlöste varandra och maten bars fram i strid ström. Mmmm. Avslutade med en kladdkaka med ljumna hallon och vispgrädde. Inte gjorde det ont alls.

Nu sover C och A har dragit hem. Hennes äldsta dotter kommer hem tidigt i morgon bitti och av många rutiga och randiga men framförallt tråkiga skäl vill C vara hemma och möta dottern. Och jag har full förståelse för det. Vår nästa träff blir i december, återigen i Örebro.

Nu ska jag bädda med rena lakan, hann bara byta örngott tidigare, så nu är det bara resten kvar. Lätt som en plätt och precis vad jag längtar efter vid den här tidpunkten.

Imorgon ska jag och A köpa varsina likadana skinnportföljer som C köpt. Så in i hela fridens snygga. Kände mig välklädd även i mina "strosar-bara-hemma-och-ingen-ser-nig" kläder. Kan bli det som ger mig ett nytt jobb, kanske?

6 kommentarer:

DDT sa...

Ordningen återställd alltså! Nu känns det mycket bättre.

Singelmamman sa...

Tjockis: Puh, ja. Tack för att du påminde mig!

Agneta sa...

Champagne är himla trevligt!

Singelmamman sa...

Stort o smått: Champagne är vansinnigt trevlig, och gott. Tror dessutom att det är nyttigt. Innehåller säkert en mängd mineraler.

Ann-Louise sa...

Har du lite skumpa över, för nu blev jag plötsligt sjukligt sugen. Budbil? Expressflyg? *Känner bubblet och pirret i benen*

Singelmamman sa...

Ann-Louise: Jag har en, oöppnad. Kommer du med budbil eller?