Visar inlägg med etikett Söndag är en dag som oftast är längre än alla andra dagar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Söndag är en dag som oftast är längre än alla andra dagar. Visa alla inlägg

söndag 25 oktober 2009

Inte att leka med

Nu när svinen står för dörren och förkylningsnysningar duggar lika tätt som regn i Skåne undrar jag lite över uttrycket; det är inte att leka med. Jag förstår själva uttrycket, typ; ett ilsket bi, en rasande noshörning, en trött Singelmamma...

Men uttrycket när någon är sjuk, oj oj oj, dubbelsidig halskatarr, flerfaldig lunginflammation eller dubbeltjock nässnuva är inte att leka med. Hur f-n leker man med det? Eller heter det; leker med dem?

Hur som helst är uttrycket galet när det gäller sjukdomar tycker jag. Som för övrigt är frisk, kroppsligt i alla fall. Har skurat köksgolv, lagt på den tvättade mattan, skällt på en tonåring, min egen, tvättat och hängt tre maskiner tvätt och sett Bajen förlora igen. Sitter i köket och lyssnar på det underbara ljudet av diskmaskinen som gör sitt jobb.

Och ändå är klockan inte mer än strax över 18. Eoner av tid innan läggdags. Tror jag ska vara lite crazy och tvätta en maskin med rosa/rött!