söndag 2 augusti 2009

Fulsöndag

Har frivilligt valt att ha en fulsöndag. Men ångrar mig nu. Borde piffa upp mig så mycket att jag åtminstone kan gå till affären och köpa godis, annars blir det inget söndagsmys för mig. Det vore synd.

En underbar liten kille, i fyra/fem års åldern gick just förbi min balkong, med sin mamma strax efter. Han var så nöjd, sprang till sin pappa som väntade vid bilen och sa: Pappa! Vi hittade en buske så nu har jag kissat! Dessförinnan förklarade han skillnaden mellan tjejer och killar för sin mamma: De kan inte stå och kissa, de måste sitta, så då kan de inte gå i buskar. Sen fick killen glädjefnatt när han såg tunnelbanan. De är nog inte här ifrån stan.

När allt detta var avklarat, trollade mamman och pappan fram ytterligare tre ungar från bilen. Ja jösses.

Inga kommentarer: