lördag 22 juni 2013

Som jag fångade!

Var extremt trött hela dagen igår. Försökte verkligen carpe-fucking-diem. Fångade sömnen ett par timmar i solstolen. Tog en eftermiddagspromenad och lyckades tajma gårdagens enda och kraftiga regnskur.
Sen blev det lite vin och middagsförberedelser. Grillat så klart. Ännu mer dagfångande. Kvällspromenad ned till dansbanan. Köpte lotter och gick hem. Avslutade gårdagen med ytterligare ett glas vin och lite ost. Halv elva fångade jag nattsömnen och idag är jag superpigg. Och har hunnit ta en utomhusdusch.
För övrigt kan jag meddela att jag kan äta helgfrukost utan champagne. 

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Men var är du? Jag hade inget regn och jag är ändå regnmolnets syster, de dras till mig som till en magnet

Katarina sa...

Jag såg inte heller en endaste regndroppe i går. Fast jag somnade förstås i soffan framåt sena eftermiddagen och sov sedan som en gris av och till resten av dagen och kvällen.

Förresten förstår jag inte varför du måste äta helgfrukost utan champagne bara för att du kan? ;-)

Anki sa...

Jag undrar också - var är du?

Här på Skaftö blev det regn i sidled och efterföljande översvämning på vardagsrumsgolvet då "någon" glömt altandörren öppen! Efter den lilla händelsen var det bara mysigt att lyssna på regn och livemusik från någonstans på orten.

Ha en fin o bra dag och sov gott i natt!

Kram ♥

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag var i Årsta Havsbad. Där kom en enda skur.

Katarina: Hahaha! Ja du, den frågan, om champagne, ställer jag mig också. Vi kan kalla det dålig planering.

Anki: :-) Årsta Havsbad. Tänk att den där någon alltid lyckas glömma saker.