lördag 29 juni 2013

Paus

Vi fikar. I kyrkan. Var är nattvardsvinet? 

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Min bästa kompis pappa var präst och ja, behöver jag säga mer än att jag vet var vinet fanns. I alla fall i den här kyrkan.....må Gud förlåta mig somliga saker!
Ha det gott på marknaden och hoppas du piggnar till!
Kramar

Knasterfaster sa...

Ett sådant där fönster vill jag ha hemma! Kyrkofika brukar vara de allra bästa, sju sortes kakor och annat gott. Nattvardsvin har de kanske bara på söndagar.

Osloskånskan sa...

I dopfunten?

Fru Venus sa...

Vad är det för kyrka utan vin??

Sus sa...

Fina kyrkan! Åh..

Singelmamman sa...

Snäckan: Jag piggnade till. Trots att vi inte hittade nattvardsvinet.
Kramar

KnasterfasterL Kyrkofika är rikligt med godsaker.

Osloskånskan: Vi glömde titta där!

Fru Venus: Å andra sidan var det inte gudstjänst heller.

Sus: Mm. Den är väldigt fin.