söndag 30 juni 2013

Hela dagen

Det regnade en kort stund på oss på marknaden. Jag träffade min mormors kusinbarn, de är från Ockelbo och i min ålder, alltid roligt. Vi drog från regnet och åkte till Axmar brygga. 

Maten där är så god att jag blir alldeles salig. Jag åt Hälleflundra till huvudrätt. Efterrätten var rabarber med nöt- och kakkross. Och jag avslutade med en cosmopolitan. Bara för att hålla mamma sällskap när hon provade en Mackmyrawhisky. Hon gillade den inte. Jag gillade min drink. 
På marknaden shoppade jag loss. Verkligen. Jag köpte ett par solglasögon och fryspåsar. 


7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hällelundra är mums, men efterrätten kulle jag kunna äta nu. Passar nog bra till mitt nya bubbel.

Nilla sa...

Nöt- och hakkors, tyckte jag det stod men som tur var läste jag fel.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Nytt bubbel!? Låter spännande.

Viktkamp sa...

Så gott det ser ut =)

Singelmamman sa...

Viktkamp: Det var extremt gott!

DDT sa...

Man kan uppenbarligen aldrig få för många fryspåsar. Om man inte hittar något annat att köpa så är det den perfekta lösningen har jag upptäckt. Då känner man att själva shoppingturen, marknadsbesöket eller whatever, inte var helt bortkastat och man har i alla fall köpt något som kommer till användning.
Jag har många fryspåsar...

Singelmamman sa...

Den där tjockisen: Du har ju helt rätt! som vanligt!

Nilla: Du hade på grund av din felläsning och även att du skrev om det, hamnat i spamfiltret. Ville bara berätta det om du undrade.