söndag 9 juni 2013

Så lite ork och så mycket att göra

I hemmets lugna vrå har jag nu inom ett par veckors tid försökt peta ut mitt vänstra öga och slå av vänstra benet mot sänggaveln. Just benet är tämligen ömt och väldigt blått.
Att sitta och jobba en sån här dag med regnet strilande och åskan i bakgrunden var riktigt trevligt. Men att sitta och jobba i över fem timmar, det var mindre trevligt. Hade tänkt ta en promenad eller ta mig till gymmet men jag orkade inte något av det. Jag gjorde mig lite mjukglass istället, Arlas nya satsning. Helt ok smak, vaniljen i alla fall.

5 kommentarer:

Malla sa...

ja den var smarrig, har bara testat vaniljen.

Gafflan sa...

Mjukglass e gott. Vanilj har vi också testat och det blev inte en enda tesked kvar. :)
Kram

Singelmamman sa...

Malla: Mycket smarrig.

Gafflan: Det lär inte bli så mycket kvar här heller!

Anonym sa...

Mjukglass och åska. Sommar.

Singelmamman sa...

skrivkulan: Så mycket sommar!