tisdag 15 januari 2013

Tisdag minsann, jo jag tackar ja!

Gick och la mig tidigt, för mig tidigt, igår kväll. Började läsa en bok som en kritiker skrivit följande om: "Jag skrattade sex gånger på de första 40 sidorna"*. Bra bok tänkte jag. Men vid sid 24 blev jag trött och hade inte skrattat en enda gång. Kanske de roliga sidorna kommer snart.

Sen kände jag att nä sjutton jag kommer inte kunna somna, lite irriterad blev jag. Och somnade tydligen. Vaknade 01.01. Och då kunde jag inte somna om. Tre timmar senare var jag inte så pigg. För att inte tala om nu. Inte. Pigg.
Sån tur att jag har kvällsmöte ikväll då.


*Hitta Vilse, av Carin Hjulström

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det där med humor är baske mig inte lätt.

The Queen of fucking Everything sa...

När jag råkar på såna böcker- eller för den delen filmer- som man hade höga förväntningar på men som inte infriades får jag alltid lust att göra en Wanda-fish: sniffa mig själv i armhålan och vråla DISAPPOINTED!!!

Malla sa...

men drygt!
jag hann inte läsa alls igår, jag valde att se idrottsgalan. jag ångrar mig nu, det var inte så underhållande.

Singelmamman sa...

Åsa Hellberg: Nä, humor är inte något att skämta om.

The Queen: JAG MED! Ooops, caps lock på det.

Malla: Usch, galor har jag så svårt för.