onsdag 2 januari 2013

Som jag ser på det

Flera bloggare har gjort den här listan. Jag läste den hos Spader Madame.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Nä (eller jo på grund av operation och sjukdom var jag med om saker jag aldrig varit med om tidigare)  
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men flera arbetskamrater.
Dog någon som stod dig nära?
Ja
Vilka länder besökte du?
Finland och Italien
Är det något du saknat 2012 som du vill ha 2013?
Nä inte direkt, men lite mer pengar och djävlar anamma skulle inte vara fel.
Vilket/vilka datum från 2012 kommer du alltid att minnas?
26 juni, 5 juli, 19 augusti, 14 september och 11 oktober.
Vad var din största framgång 2012?
Inget speciellt.
Största misstaget?
Att släppa in en del människor för nära. Människor som missbrukar vänskap.
Bästa köpet?
Min och tonåringarnas resa till Italien och en svart klänning från H&M.
Vad spenderade du mest pengar på?
Tonåringarna, mat och nöjen.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina tonåringar gör mig alltid glad! Och att cancern inte spridit sig.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Darins tolkning av Olle Ljungströms En apa som liknar dig.
Var du gladare eller ledsnare 2012 än tidigare år?
Ungefär som andra år, men tröttare.
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat och oroat mig.
Blev du kär under året?
Nej
Favoritprogram på tv?
Antikrundan

Bästa boken du läste under året?
Lyssnade på En man som heter Ove, Fredrik Backman, en av de bästa jag läst över huvud taget!
Största musikaliska upptäckten?
Min dotters Spotifylista!
Något du önskade dig och fick?
Ja.
Något du önskade dig och inte fick?
Ja.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade ett cocktailparty som var väldigt roligt!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, slippa människor som inte ser andra människor som medmänniskor utan som spelpjäser.
Vad fick dig att må bra?
Alltid mina tonåringar och mina vänner 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen
Vem saknade du?
Vänner som inte längre finns bland oss och mormor.

De bästa nya människorna du träffade?
Återigen ett år med nya vänner via bloggsfären. Och närmare vänskap med "nygamla" arbetskamrater.

Mest stolt över?
Tonåringarna! Men också över mig själv.

Högsta önskan just nu?
Att nära och kära får vara friska. Och en bättre ekonomi.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Pengar piggar upp och Ove äger! Det blir ett fint 2013, jag är säker!

Singelmamman sa...

Spader Madame: Jag är lika säker som du!

Anonym sa...

Jag gillar de här listorna på något sätt. Kanske ska även jag...?
Ove-boken vill jag me läsa, har hört om den.
Önskar dig det bästa 2013 som nånsin funnits:)